Megerősítette együttműködését a GVH és az NMHH

Megújította csaknem húsz éve tartó szakmai együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.

Forrás: MTI2024. 07. 11. 21:48
KOLTAY András; KARDOSNÉ GYURKÓ Katalin; NAGY Anna; PECHAN Szabolcs
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) logója (Fotó: MTI/Hegedüs Róbert)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az erről szóló dokumentumot a két szervezet képviselője szerdán írta alá. A közlemény szerint az együttműködés megújításának egyik fő oka a Digitális szolgáltatásokról szóló európai uniós rendelet (Digital Services Act, DSA) hatályba lépése volt. A rendelet elsősorban az online közvetítőkre, így például a piacterekre, a közösségi hálózatokra, az alkalmazás-áruházakra, valamint az online utazási és szállásplatformokra állapít meg kötelezettségeket.

A DSA egyik kiemelt célja, hogy megakadályozza az illegális és káros online tevékenységeket, valamint a szándékos álhírterjesztést, ezzel biztosítsa a fogyasztók védelmét az online térben.

 

Csaknem húsz éve működik együtt a GVH és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

A DSA-rendelet végrehajtásáért, felügyeletéért Magyarországon az NMHH felelős, amellyel szorosan együttműködve dolgozik a GVH a digitális szolgáltatási piaci versenyt érintő kérdésekben, valamint a digitális szolgáltatások piacával összefüggő, felhasználókat érintő ügyekben.

Kiemelték, hogy a megerősített együttműködésnek köszönhetően a két szervezet hatékonyabban tudja majd ellátni feladatait, egyebek között a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyeletét, azok megbízható és átlátható működésének biztosítását, a tisztességes piaci verseny őrzését, a fogyasztók védelmét és a jogsértések feltárását. Ennek érdekében a hatóságok vállalták, hogy jogalkalmazói tevékenységükben szorosan együttműködnek, emellett pedig értesítik egymást, amennyiben a másik hatóság feladat- és hatáskörét érintő információról szereznek tudomást.

Hozzátették, hogy a GVH és az NMHH abban is megállapodtak, hogy a fogyasztói ismereteket és tudatosságot növelő kommunikációs és edukációs tevékenységüket összehangolják, és törekednek közös kampányok szervezésére is.

A közlemény idézte Rigó Csaba Balázst, a GVH elnökét, aki elmondta, hogy a két hatóság közötti megerősített együttműködésnek köszönhetően hatékonyabban tudnak majd közösen fellépni a digitális térben tapasztalt jogsértésekkel szemben, és védeni a magyar fogyasztókat.

Koltay András, az NMHH elnöke a közleményben megjegyezte, hogy az NMHH feladatkörének bővülése a digitális közvetítő szolgáltatások, az online platformok felügyeletével új lehetőséget teremt arra, hogy a hatóság közreműködjék egy biztonságosabb online környezet kialakításában és a platformok átlátható, a fogyasztók által követhető, kontrollálható működési kereteinek biztosításában. Ezen új feladat hatékony ellátásához nagyban hozzájárul a GVH-val való együttműködés, amelynek megújított kereteit rögzíti a hatóságok közötti megállapodás.

 

Borítókép: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság logója (Fotó: MTI/ Hegedüs Róbert)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.