„Hétvégén megállt a balatoni vonatközlekedés, tegnap kisiklott egy nemzetközi vonat, ma halálos gázolás a síneken. Mi kell még?” – ezzel a szöveggel reagált Gyurcsány Ferenc Facebook-on a magyarországi vasúti közlekedést érintő fennakadásokra. A DK elnöke szerint semmit nem értenénk a rendszer működéséről, ha azt hinnénk, hogy Lázár a probléma. „Ő a rendszerhiba jelzője, de csak egy szemafor, hogy akkor már vasutas példánál maradjunk. Nézzenek már körül! Semmi nem működik. Se az egészségügy, se az oktatás, se a közlekedés. A problémát Orbán Viktornak hívják” – vonta le a következtetést Gyurcsány Ferenc.
Ő és rendszere a baj.
„Semmi nem lesz rendben, amíg ő marad. Ettől még Lázárnak tényleg le kell mondani. Neki most. Főnökének meg mondjuk délután” – zárta bejegyzését a bukott baloldali politikus.
Gyurcsány sajátosan orvosolta a vasút problémáit kormányon
Gyurcsány Ferenc miniszterelnökként sajátosan kezelte a magyar vasúti közlekedésben felmerülő problémákat: bezáratta a vasútvonalakat. Az általa vezetett kormányzat 2006-ban és 2007-ben, illetve 2009-ben (akkor már részben Bajnai Gordon miniszterelnöksége alatt) több mint száz vasúti mellékvonalat szüntetett meg, amelyek több ezer vidéki lakos mindennapjait érintették hátrányosan. Ezzel a lépéssel számos település maradt közlekedési lehetőség nélkül, ami jelentős nehézségeket okozott az ott élők számára.
Gyurcsány emlékezetesen kezelte a vasúti baleseteket is, egy alkalommal például a kamerák előtt kezdett el sírni egy vonatbaleset után: