Kőröshegyi völgyhíd: a tervezettnél korábban visszaadták a forgalomnak a viaduktot

A forgalom már ma délután megindulhatott a hídon.

2024. 09. 11. 17:38
Kőröshegyi völgyhíd
Forrás: Facebook/MKIF Zrt.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tervezetthez képest öt nappal korábban befejezték a saruk cseréjét a Kőröshegyi völgyhídon – közölte a MKIF Zrt. a közösségi oldalán.

Az eredeti tervek szerint szeptember 16-án adták volna vissza a forgalomnak a hidat, azonban ehhez képest jóval hamarabb, már ma, szerda délután elindulhatott a forgalom a völgyhíd teljes szélességében.

A korábbi befejezés többek között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése, az áprilisi próbaemelések óta folyamatosan zajlott. A munkások a cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel, 

így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt.

A munkálatokban csaknem harminc szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18 darab, összesen mintegy tízezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelő-rendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt – egyenként majdnem tíztonnás – szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban ki lehessen emelni és ezután az újakat azok helyére milliméter pontosan be lehessen illeszteni. Az új saruk Németországban egyedi kivitelben készültek.

A saruk cseréje miatti lezárás ideje alatt minden olyan beavatkozást is elvégeztek a völgyhídon, amelyeket normál esetben csak forgalomkorlátozás mellett tudtak volna elvégezni

A hídon elvégezték: 

  • a dilatációs elemek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben,
  • aszfaltoztak,
  • helyreállították a padkát,
  •  szalagkorlát- és fénytörő hálókat javítottak,
  • sövényt vágtak és kaszáltak,
  • szemetet szedtek
  • és kitisztították a vízelvezetőket.

A saru elemeket azért kellett cserélni, mivel az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből ki derült, hogy a völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és cserélni szükséges.

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt, 

a híd biztonságos, jó állapotban van.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook/MKIF Zrt.)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.