A tervezetthez képest öt nappal korábban befejezték a saruk cseréjét a Kőröshegyi völgyhídon – közölte a MKIF Zrt. a közösségi oldalán.
Az eredeti tervek szerint szeptember 16-án adták volna vissza a forgalomnak a hidat, azonban ehhez képest jóval hamarabb, már ma, szerda délután elindulhatott a forgalom a völgyhíd teljes szélességében.
A korábbi befejezés többek között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése, az áprilisi próbaemelések óta folyamatosan zajlott. A munkások a cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel,
így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt.
A munkálatokban csaknem harminc szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18 darab, összesen mintegy tízezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelő-rendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt – egyenként majdnem tíztonnás – szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban ki lehessen emelni és ezután az újakat azok helyére milliméter pontosan be lehessen illeszteni. Az új saruk Németországban egyedi kivitelben készültek.
A saruk cseréje miatti lezárás ideje alatt minden olyan beavatkozást is elvégeztek a völgyhídon, amelyeket normál esetben csak forgalomkorlátozás mellett tudtak volna elvégezni
A hídon elvégezték:
- a dilatációs elemek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben,
- aszfaltoztak,
- helyreállították a padkát,
- szalagkorlát- és fénytörő hálókat javítottak,
- sövényt vágtak és kaszáltak,
- szemetet szedtek
- és kitisztították a vízelvezetőket.
A saru elemeket azért kellett cserélni, mivel az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből ki derült, hogy a völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és cserélni szükséges.
A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt,
a híd biztonságos, jó állapotban van.