Lázár János új Facebook-bejegyzésében jelentette be, hogy Magyarország hivatalosan is benyújtotta a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmét az Európai Beruházási Bankhoz (EIB). A bejegyzés szerint a cél, hogy ne várjanak tétlenül addig, amíg Brüsszel kifizeti a Magyarországnak, köztük a magyar vasútnak járó pénzeket. A hitel lehetővé teszi, hogy hamarosan elindulhasson az augusztusban meghirdetett ötpontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb eleme, a vasútpálya-felújítások megvalósítása.
Az ötpontos közlekedési akcióterv sürgősségi beavatkozásokat és hosszabb távú fejlesztéseket is tartalmaz. A nyolcszázmilliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program finanszírozását Magyarország kormánya és az EIB közösen biztosítja, amely része a tízéves, 1200 milliárdos vasútfejlesztési csomagnak. A projekt célja a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítása, amely az első ütemben közel ötszáz kilométernyi vasúti pálya felújítását foglalja magában.
A tervek szerint 119 kilométeren megszüntetik a lassújeleket, és 490 kilométernyi pályát központi forgalomirányítás alá helyeznek.
A fejlesztések nyomán az ország kötöttpályás közlekedése érezhetően javulni fog, a biztonság és a kiszámíthatóság növekedésével, a menetidő és a késések csökkenésével.
Lázár János kiemelte, hogy az uniós pénzek visszatartása miatt alternatív forrásokat kell találni, de amint az EIB hitelkérelme pozitív visszajelzést kap, a nemzeti források már rendelkezésre állnak, és azonnal megkezdődhet a munka.