A Déli körvasút beruházása továbbra is rendelkezik építési engedéllyel, és amíg le nem zárul a környezetvédelmi engedély megsemmisítését célzó procedúra jogorvoslati szakasza, addig az építési engedély érvényessége fennáll – mondta el lapunknak Kovács Balázs Norbert, aki kiemelte, a bíróságnak nem tartalmi, pusztán formai kifogása volt a környezetvédelmi engedély ellen.
Ez egy nemzetgazdasági és létfontosságú katonai stratégiai beruházás, amelynek a környezetvédelmi engedélye megvolt és meg is lesz. Az pedig, hogy a bíróság hatásköri kérdések miatt formai okokra hivatkozva próbálja akadályozni a beruházást, enyhén szólva is felháborító
– emelte ki a miniszteri biztos, majd hozzátette, a beruházás kiemelten fontos az országnak, és illeszkedik a budapesti agglomerációs vasúti stratégiába is.
Ez a Duna-híd és a hozzá kapcsolódó pálya köti össze az ország keleti és nyugati részét. Fontos tehát közlekedési és nemzetgazdasági szempontból, de ami ettől is előbbre való, hogy nemzetbiztonságilag és honvédelmi szempontból a legfontosabb csomópont. Szó szerint is stratégiai hídfőállás. Jelenleg a meglévő vasúti pálya bővítéséről beszélünk, ami könnyebbé fogja tenni a városi, az agglomerációs közlekedést is, és számos környezetvédelmi előnye is van, mert az előzetes becslések szerint a beruházást követően naponta hatvanezerrel kevesebb gépjármű fog behajtani az agglomerációból Budapestre
– tette hozzá Kovács Balázs Norbert, aki szerint számos baloldali politikus és szervezet politikai tőkét próbál kovácsolni egy állami beruházás elleni tiltakozásból, amely közlekedésfejlesztési, nemzetgazdasági és védelmi szempontból is kiemelt beruházás. A miniszteri biztos hozzátette, a fejlesztés illeszkedik a budapesti agglomerációs vasúti stratégiába is, amit a fővárosi önkormányzat is elfogadott.
Ez nem egy ad hoc, hanem egy fontos közérdekű stratégiai fejlesztés, amelynek eredményeként nő a közlekedési kapcsolatok száma, új megállók épülnek, és háromszorosára emelkedik az elővárosi vonatok száma
– jelentette ki Kovács Balázs Norbert.