Zavarkeltés és álhírterjesztés volt a HÉV járatritkítása

A közlekedési államtitkár szerint szervezett akció állt a háttérben.

2024. 10. 11. 18:38
Budapest, 2024. január 15. A Szentendre fele közlekedő H5-ös jelzésű HÉV a Batthyány téri végállomáson, utasokkal a peronon. MTVA/Róka Dániel *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: MTVA/Róka Dániel
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy hónappal ezelőtt a MÁV–HÉV korábbi, azóta távozó vezetője még arról tájékoztatta a minisztériumot, hogy a HÉV menetrendjében nem lesz változás. Ezt a BKK is tudomásul vette – hívta fel a figyelmet új bejegyzésében Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár.

Alig telt el három hét, és a minisztérium megkerülésével, már járatritkítási tervekről tájékoztatta a főváros közlekedési cégét, noha sem a MÁV, sem pedig a minisztérium vezetése nem hagyott jóvá ilyen döntést. Vajon kitől származott a provokatív ötlet? Mert jól szervezett akció volt az elejétől mostanáig – az álhír, az egyeztetés elhagyása, a nyilvánosság hergelése, a bizottságosdi – minden

– emelte ki az államtitkár. Felhívta a figyelmet, hogy a kiindulópont hamis volt, és erről papírjuk is van: a HÉV menetrendjéhez nem kell és nem is fognak hozzányúlni januártól.

Vitézy azzal akarta kezdeni a fővárosi karrierjét, hogy megvédi a budapestieket egy senki által nem tervezett járatritkítástól. Nem sikerült a trükk, kiderült a hazugság. Igya meg a hársfateát, amit főzött

– jegyezte meg Nagy Bálint.

Mint arról lapunk már beszámolt, néhány nappal ezelőtt felröppent a hír, hogy karácsony előtt, december 15-től ritkítanák három fővárosi HÉV-vonal járatait. A kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, Vitézy Dávid pedig, aki elsőként lépett fel a tervezet ellen, állította, hogy a MÁV–HÉV kezdeményezte a BKK-nál a HÉV-ek ritkítását. Lázár János építési és közlekedési miniszter cáfolta, hogy lenne ilyen elképzelés.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság. Arról viszont döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot

– közölte a miniszter.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka Dániel)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.