Ha ezekre figyel, tuti, hogy nem verik át az ünnepek alatt

Egy lista, amit érdemes átolvasni.

2024. 12. 13. 10:22
karácsony, ajándék, csomag, illusztráció (Forrás: Pexels)
Illusztráció
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hetek óta tart már a karácsonyi vásárláshullám, amit persze megelőzött a black friday is, illetve a különböző kuponnapok akciói is. Igyekeztünk összegyűjteni a panaszokból a legfontosabb tudnivalókat, amire érdemes figyelni, hogy ne bosszúság legyen a vége az ajándékozásnak – írja a fogyasztóvédelem a közleményében.

Mire figyeljenek a fogyasztók?

A fogyasztóvédelmi jogszabályok fogyasztó alatt kizárólag természetes személyt értenek, így ha céges számlát kérnek vásárláskor, akkor már nem
vonatkoznak a vásárlásra a fogyasztókat megillető jogok. (Se a kötelező jótállás, se az indokolás nélküli elállási jog.) Amennyiben ajándékba szeretnének vásárolni, akkor a pénztárnál érdeklődjenek, hogy nem hibás terméket cserélnek-e, és mennyi időn belül. Ha igen, akkor a nyugtára vagy a számlára kérjék ezt írásban is felvezetni! (Bolti vásárlás során ugyanis hibátlan termék esetén nincs cserélési kötelezettsége a kereskedőnek.)

A blokkot, nyugtát, számlát mindig tegyék el, hiszen bármilyen igényt csak ezek birtokában tudnak érvényesíteni! (Nem elég, ha utóbb a bankszámlakivonattal vagy a termék dobozával kívánjuk bizonyítani a vásárlást.) Ha tartós fogyasztási cikket vagy műszaki cikket vesznek, akkor
előtte alaposan tájékozódjanak a termék alapvető műszaki jellemzőiről! (Sokszor nem hibás a vásárolt termék, mindössze a fogyasztónak
kevés a memóriaméret, az akkumulátorteljesítmény stb.)

Fontolják meg az olyan webáruházból való rendelést, ahol a beazonosíthatóság (székhely, e-mail-cím vagy telefonszám, cégnév,
ügyfélszolgálat elérhetősége stb.) nem egyértelmű! (Utóbb nem fogják tudni hova visszaküldeni a hibás vagy nem tetsző terméket, ha még csak
egy cégnevet, székhelycímet se tudnak, illetve békéltető testületi eljárást sem fognak tudni kezdeményezni.)

Az elállási jogukat mindig írásban gyakorolják! (Nem elég odatelefonálni, de az e-mail már megfelelő módja az elállási jog gyakorlásának.)

Akciós termékekre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, ha meghibásodik a termék! (Kivéve, ha a hiba miatt került sor a leárazásra,
de akkor ezen ténynek egyértelműen ki kell derülnie.) Ne fogadják el azt a tájékoztatást, hogy „Vásárlást követő három nap után
csak a szakszervizbe lehet vinni a hibás terméket.”! (Akitől vásárolták a terméket, ahhoz a forgalmazóhoz mindig vissza lehet vinni, és köteles
foglalkozni a panasszal.)

A reklamációról mindig vetessenek fel jegyzőkönyvet! (A jegyzőkönyv egy példánya a fogyasztót illeti meg.)

Amennyiben hitelfelvétel is történik, mindenképpen ismerjék meg a pontos feltételeket, a thm (teljes hiteldíjmutató) százalékát!

 

 

Borítókép: Illusztráció

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.