Másodperceken és háromszáz méteren múlott a reggeli tragédia a MÁV-nál

Manapság messzire elkerüli az unalom a MÁV környékén tevékenykedőket.

Forrás: Mávinform2024. 12. 02. 11:24
Budapest, 2022. március 23. A MÁV Start Zrt egyik 480-as sorozatszámú, Bombardier gyártmányú, négytengelyes villanymozdonya (villamos erõgépe) által vontatott gyorsvonat-szerelvény érkezik a fõváros Nyugati pályaudvarának rendezõterére (j). Balra egy Stadler FLIRT típusú zónázó vonat halad Esztergom felé. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba/MTVA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Miskolcról Hidasnémetire 9:42-kor elindult személyvonat (5332) Onga állomáson az utasok le- és felszállása után engedély nélkül elindult és meghaladta a számára továbbhaladást tiltó jelzőt – adta hírül közösségi oldalán a Mávinform. Hozzáfűzik, a mozdonyvezető az észlelés után azonnal, a váltókörzetben megállította a vonatot. 

A Hidasnémetiből Miskolcra tartó személyvonat (5315) az állomás előtt megállt, mert a biztosítóberendezés érzékelte a másik vonat közlekedését, így a jelzőkészülék tiltó jelzésre váltott. A két vonat mindössze háromszáz méterre, biztonságosan megállt egymástól, így az utasok nem voltak veszélyben.

A vonatközlekedés szünetel, amíg a helyszínelés tart. Az utasokat Miskolc és Szikszó között pótlóbuszok szállítják. A pótlóbusz Felsőzsolca állomást nem érinti. 

A Miskolc–Hidasnémeti vonalon 20-40, esetenként 40-60 perccel hosszabb eljutási időre, kimaradó vagy rövidebb szakaszon közlekedő járatokra is számítani kell – közölték. 

Közben a MÁV vezérigazgatója a szajoli vasúti tragédia harmincadik évfordulóján arról beszélt, hogy az utas és a biztonság az első, a biztonságnak nincsen alternatívája. Hegyi Zsolt emlékeztetett, hogy 30 évvel ezelőtt, 1994. december 2-án történt Szajolban a vasúti közlekedés történetének egyik legnagyobb tragédiája: 

emberi hiba miatt egy szerelvény kisiklott és egy egész épületet sodort el. A balesetnek 31 halálos áldozata volt.

„Szajol története és Szajol tanulsága beépült a MÁV-os identitásba, része lett a mindennapjainknak, része lett az utunknak és része lett a működésünknek” – fogalmazott Hegyi Zsolt.

Úgy folytatta, hogy műszaki hibák és emberi mulasztások mindig lesznek, „a mi kötelességünk az, hogy ezeket megelőzzük, ezért veszünk annyira komolyan minden jelzőmeghaladást vagy minden váltófelvágást, mert mindig az utas és a biztonság az első, a biztonságnak nincsen alternatívája”. A vezérigazgató szerint ezért is lehet az, hogy az elmúlt másfél évtizedben nem történt végzetes tragédia a MÁV-csoport hibájából a vasúti közlekedésben. 

„Nap mint nap küzdünk azért, hogy ez így is maradjon. A MÁV Zrt. és a MÁV-csoport nevében fejet hajtok az áldozatok emléke előtt” – mondta Hegyi Zsolt a videóban, éppen aznap, amikor hajszálon múlott egy újabb tragédia. 

Az utas és a biztonság az első, a biztonságnak nincsen alternatívája

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.