Harmincórás leállásra készül a CIB Bank. A pénzintézet az elektronikus csatornáit érintő rendszerfejlesztést hajt végre február 22-én 14 órától február 23-án 20 óráig – hívta fel a figyelmet az Infostart.
Az informatikai rendszer fejlesztése miatt a bank bizonyos szolgáltatásai nem vagy csak korlátozottan lesznek elérhetők:
- visszahíváskérés,
- fióki időpontfoglalás,
- panaszbejelentés,
- hitelkalkulátorok,
- online hiteligénylés.
A kiesés alatt a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás nem lesz elérhető.
A felületek leállása miatt nem lehet majd:
- átutalási megbízást indítani, jóváhagyni,
- online bankkártyás vásárlást jóváhagyni,
- a számlatörténetet, egyenleget és egyéb adatokat, dokumentumokat ellenőrizni,
- a bankkártyával kapcsolatos műveleteket végrehajtani, mint a limitmódosítás, az átmeneti kártyablokkolás, a virtuális kártya rögzítése, valamint a kártyával végzett tevékenységekkel kapcsolatos push üzenet sem érkezik meg,
- a befektetési funkciókat elérni,
- a mobilalkalmazást regisztrálni és újraregisztrálni sem,
- a withkey tokent igénylő szolgáltatások (például TAK generálás) sem lesznek elérhetők.
A kiesés ideje alatt azonban a CIB-kártyákkal végzett ATM-, POS-tranzakciók elvégezhetők.
Amennyiben a kiesést megelőzően a felhasználó készített online vásárlási kártyakódot, és bankfiókban rendelkezett a folyamattal kapcsolatban telefonszám rögzítéséről, az online vásárlás jóváhagyásához szükséges kód sms-ben fog megérkezni – jelezték.
A CIB Bank azt kéri az ügyfeleitől, hogy a kiesés ideje alatt tervezett utalásokat rögzítsék és hagyják jóvá előre. Amennyiben ebben az időszakban tervez valaki nagyobb összegű online kártyás vásárlást, azt ütemezze át, lehetőleg a kiesés előtti időszakra. A zavartalan bankkártya-használat érdekében érdemes megfelelő fedezetet biztosítani a bankszámlán, valamint gondoskodni a megfelelő kártyalimitek beállításáról.