Újabb torlódásokhoz vezethet Karácsonyék metróbusza

Budapest belvárosába nem vezetnek többsávos utak, ahol ezt meg lehetne oldani.

2025. 02. 12. 7:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy vitát váltott ki Karácsony Gergely legutóbbi bejelentése a Budapesten hamarosan induló metróbuszokról. Az új buszhálózat terveit adatalapú technikával dolgozzák ki, amelynek célja a külső kerületekben lakók közlekedésének a felgyorsítása – derült ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) eddigi rövid közleményéből.

„A részletekről semmit sem árult el a főpolgármester, közbeszerzés még nincs kiírva, így azt sem lehet tudni, hogy milyen útvonalakon fognak járni ezek a buszok. Az a helyzet, hogy ezek egyelőre tervek, és nem nagyon látok konkrétumokat, ezért nehéz beszélni róla” – mondta Kőrösi Koppány városfejlesztési szakember a Metropolnak. A szakember szerint 

a problémát ebben az esetben is, ahogy a biciklisáv esetében is, az okozza, hogy Budapest közúthálózata leterhelt. 

A megkérdezett szakember szerint

ez a dél-amerikai stílusú metróbusz pedig a lehető legolcsóbb megoldás, amely azon túl, hogy abszolút táj- vagy életidegen Budapesttől, kivitelezése kapcsán az is kérdéses, hol férne el a járatokhoz szükséges két külön sáv.

A külvárosból a belvárosba nem vezetnek többsávos utak, ahol ezt meg lehetne oldani – hangsúlyozta. Elmondása szerint a metróbuszrendszer úgy valósulhat meg, hogy lezárnak egy utat és onnantól kezdve ott fog járni a járat. Amelynek kapcsán továbbra is kérdéses, hogy fog bejönni a belvárosba, mely utakon. A szakember felidézte, sugárútból egyébként sincs sok Budapesten a Váci, a Rákóczi, az Andrássy és a Soroksári utakon kívül, amelyek belső szakaszain, nincs hely plusz két sávnak. Kőrösi Koppány szerint 

Karácsony Gergelyék metróbuszterve pótcselekvés, miután észrevették, hogy a tömegközlekedés fejlesztésre szorul. 

„Az elmúlt években annak dacára, hogy minden eszközzel próbálták ellehetetleníteni az autós közlekedést, a BKV-t igénybe vevők aránya az összes közlekedő között csökkent, az autósok aránya pedig jelentősen nőtt. Az emberek inkább autót használnak, mert annyira rossz a tömegközlekedés, hogy nem érnek oda sehova se” – közölte a szakember.

Már a bejelentéssel is szabályt szegett Karácsony Gergely

Külön rendelet szabályozza a BKK-hálózati változtatásokat. Eszerint  minden változtatást 60 nappal korábban meg kell kapjon a főváros. Ez most nem történt meg: sem a közgyűlés, sem a szakbizottság nem kapott tájékoztatót. Vitézy Dávid levélben kérte meg Karácsonyt, hogy legalább a közlekedési szakbizottságnak küldje el a terveket és nem utolsósorban tartsa be a rá nézve is kötelező jogszabályt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.