Karácsony Gergely bejelentette, hogy indulhatnak a metróbuszok Budapesten. Jól hangzik, de a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Bár valóban volt egy, azaz egy megbeszélés a témában, konkrét döntés még nem született, és sok a megválaszolatlan kérdés – írta közösségi oldalán Déri Tibor, a DK fővárosi képviselője. A politikus kiemelte,
egy ekkora közlekedési átalakítás nem történhet meg társadalmi egyeztetés nélkül. Megkérdezték a budapestieket? Nem. Megnézték, hogy pontosan hogyan érintené a külkerületek lakóit? Nem. Kész tervek vannak az asztalon? Nincsenek. Egyelőre csak egy szlogen van, ami jól mutat egy Facebook-posztban, de ettől még senki nem fog gyorsabban eljutni a metróig.
Déri szerint Újpesten és Káposztásmegyeren nagy szükség lenne a közlekedési fejlesztésekre, főleg a metró elérésének javítására. De mielőtt kész tényként kezelnénk a metróbuszokat, érdemes tisztázni a részleteket és az érintetteket is bevonni a döntésbe.
Azonban nemcsak Déri Tibor, hanem Karácsony Gergely egy másik szövetségese, Vitézy Dávid is kritizálta a metróbusz tervét.
Budapest nem a nyolcsávos városi sugárutak, hanem a villamosok városa. Itt az út közepén elkülönített sávon közlekedő nagy kapacitású tömegközlekedési járatok a villamosok, a spanyolviaszt nem kell újra feltalálni. Épp ezért Budapesten a villamoshálózat bővítésével lehet igazán előrelépni. Ennek ellenére az elmúlt nyolc évben azonban egyáltalán nem épült Budapesten új villamosvonal, még a szükséges tervezések sem indultak el
– bírálta Vitézy a főpolgármestert, majd kiemelte, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos tervezése annak ellenére nem indult el még mindig, hogy a javaslatára a forrást is biztosította a Fővárosi Közgyűlés a költségvetésben.