Szövetségesei támadtak rá Karácsony Gergelyre

A metróbuszok bejelentése kiverte a biztosítékot a baloldalon.

2025. 02. 11. 16:37
KARÁCSONY Gergely; KISS Ambrus

Havran Zoltán / Magyar Nemzet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely bejelentette, hogy indulhatnak a metróbuszok Budapesten. Jól hangzik, de a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Bár valóban volt egy, azaz egy megbeszélés a témában, konkrét döntés még nem született, és sok a megválaszolatlan kérdés – írta közösségi oldalán Déri Tibor, a DK fővárosi képviselője. A politikus kiemelte, 

egy ekkora közlekedési átalakítás nem történhet meg társadalmi egyeztetés nélkül. Megkérdezték a budapestieket? Nem. Megnézték, hogy pontosan hogyan érintené a külkerületek lakóit? Nem. Kész tervek vannak az asztalon? Nincsenek. Egyelőre csak egy szlogen van, ami jól mutat egy Facebook-posztban, de ettől még senki nem fog gyorsabban eljutni a metróig.

Déri szerint Újpesten és Káposztásmegyeren nagy szükség lenne a közlekedési fejlesztésekre, főleg a metró elérésének javítására. De mielőtt kész tényként kezelnénk a metróbuszokat, érdemes tisztázni a részleteket és az érintetteket is bevonni a döntésbe.

Azonban nemcsak Déri Tibor, hanem Karácsony Gergely egy másik szövetségese, Vitézy Dávid is kritizálta a metróbusz tervét. 

Budapest nem a nyolcsávos városi sugárutak, hanem a villamosok városa. Itt az út közepén elkülönített sávon közlekedő nagy kapacitású tömegközlekedési járatok a villamosok, a spanyolviaszt nem kell újra feltalálni. Épp ezért Budapesten a villamoshálózat bővítésével lehet igazán előrelépni. Ennek ellenére az elmúlt nyolc évben azonban egyáltalán nem épült Budapesten új villamosvonal, még a szükséges tervezések sem indultak el

– bírálta Vitézy a főpolgármestert, majd kiemelte, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos tervezése annak ellenére nem indult el még mindig, hogy a javaslatára a forrást is biztosította a Fővárosi Közgyűlés a költségvetésben. 

 

A hagyományos, nem metróbuszként működő buszhálózaton persze ettől még bőven lenne mit fejleszteni. A 101 pontos programom 38. pontjában szerepelt, hogy új külvárosi expresszbuszokat indítunk, amelyek a városrészek és fő csomópontok közötti hiányzó kapcsolatokat biztosíthatják – lehet ez inspirálta a főpolgármestert, és aztán adtak neki valami hangzatos nevet. A metróbusz azonban egészen mást jelent, ahhoz kiépített, zárt infrastruktúra jár, ahogy a metróhoz is – ha ez nincs, a metró szóból viccet csinálunk

– tette hozzá a majdnem főpolgármester-helyettes, majd azt állította, hirtelen olyan érzése lett, mintha a Rákosrendező kapcsán a Főváros előtt tornyosuló feladattömegről szeretné elterelni a figyelmet a főpolgármester egy hangzatos, de bármiféle konkrétum nélküli bejelentéssel.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.