Mintegy négyszáz pedagógus, edző és civil érdeklődő látogatott el a Generációs különbségek című rendezvényre, ahol Steigervald Krisztián generációkutató tartott előadást – számolt be a Feol.
Az esemény azoknak a tanároknak és edzőknek szólt, akik meg akarják érteni a 21. század Z és alfa generációs fiatal diákjait és sportolóit, valamint hogy miként lehet lehet hozzájuk alkalmazkodni. Az előadó sok példával mutatta be, miként lehet felkészíteni egy fiatalabb sportolót a megváltozott szokások tükrében.
A kutató kiemelte azokat az alapvető különbségeket, amelyek sokszor vezethetnek rossz csapatlégkörhöz vagy edző-játékos viszonyhoz.
A mai korban lévő individualista világszemlélet miatt szokás ezt az időszakot dopaminkorszaknak hívni, ahol az egyéni dicséretnek sokkal pozitívabb hatása van, mint a csapat kollektív méltatásának.
Ezért a sikeres működéshez a sportolókat nem mint egy csoportot kezeli az edző, hanem minden tagját egyénileg formálja és az egyéniségek köré építi a csapatot, ezáltal az összhang is javul.
Emiatt egy csapat teljesítőképességéhez jobban hozzájárul egy sportoló, vagy ha az edző engedi használni a technológiai eszközöket, mint például az okostelefont, mivel így dopamin termelődik a szervezetben. A kutató ezt azzal érzékeltette, amikor egy igen rosszul álló vízilabdacsapat idősebb edzője felkérte, hogy segítsen megtalálni a csapat rossz formájára utaló okokat. A tréning három órán át tartott, ezért a szakember felvetette az edzőnek, hogy
a szünetben engedje meg a játékosoknak a telefonjaik használatát arra a 10-15 percre.
A vezető eleinte nem támogatta az ötletet, ám amikor tettek egy próbát, a játékosok sokkal koncentráltabbak lettek, mert pozitív energiák szabadultak fel azáltal, hogy visszaírhattak a barátaiknak vagy megnézhettek egy rövid videót.