Drágulnak a jegyek a fővárosi közlekedésben

Június 1-jétől emelkednek a fővárosi közösségi közlekedés jegyárai. A bérletekért fizetendő díjak nem változnak. Októbertől a bérlettel nem rendelkező utasoknak többet kell majd fizetniük a repülőtéri expresszen.

Forrás: MTI2025. 03. 27. 6:43
Közelekdés - Budapest - Villamosforgalom a Margit körúton

Róka László/Budapest, 2023. május 1.A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 4-es 6-os vonalán közlekedõ Siemens Combino Supra villamosok a Margit körút Mechwart liget megállójában.MTVA/Bizományosi:
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Döntött a Fővárosi Közgyűlés, a testület 22 igennel, kilenc nem ellenében fogadta el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV idei évi üzleti tervét. A Karácsony Gergely által jegyzett előterjesztésben azt írták: továbbra is kiemelt szempont a közösségi közlekedés rendszeres használata és a megfizethetőség, ezért a tarifaszövetségi megállapodás alapján a kölcsönös bérletelfogadás 2024. március 1-jei bevezetésével kialakított bérletárak változatlanok maradnak.

A jegyek áraiban sem cél az elmúlt évek inflációjának teljes egészében történő érvényesítése, illetve nem cél a mértékadó nagyvárosok díjainak érdemi meghaladása sem, azonban az eseti és napijegyek árainak 10-20 százalékos emelése érdemi, éves szinten várhatóan mintegy nettó 880 millió forint többletforrást eredményezhet – érveltek.

Ezzel a budapesti vonaljegy ára 450-ről 500 forintra emelkedne júliustól, amivel eléri a jelenlegi legmagasabb hazai árszintet, illetve megfelelne a szomszédos fővárosok belépő árszintjének is.

A döntés értelmében például a helyszínen váltott vonaljegy 600-ról 700 forintra, a tíz darabos gyűjtőjegy 4000-ről 4500-ra, míg a 30 perces jegy 530-ról 600 forintra nő majd. A közgyűlés határozott arról is, hogy októbertől a bérlettel rendelkezők számára a reptérről a belvárosba közvetlen, átszállásmentes eljutási lehetőséget biztosító 100E vonalon történő utazásához bevezetnek egy kedvezményes kiegészítő repülőtéri vonaljegyet, amelynek ára az előreváltott vonaljegy árának kétszerese.

Az ebből keletkező bevételkiesést a bruttó 2200 forintos repülőtéri vonaljegy árának bruttó 2500 forintra történő emelésével ellentételezik.

A testület végül nem tárgyalta Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetőjének javaslatát a belső-erzsébetvárosi sétálóutcák kiterjesztéséről, mert – mint a főpolgármester közölte – Niedermüller Péter VII. kerületi polgármester azt kérte, hogy csak egy, az önkormányzattal folytatott egyeztetést követően döntsenek a kérdésben a képviselők.

A képviselők szavaztak a Fővárosi Szociális Közalapítvány tagjairól is. Az előterjesztés vitájában Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője megismételte:

a Tisza Párt által javasolt Bódis Krisztának nincs helye a közalapítványban, mert kiáll a rezsicsökkentés ellen, ő írta a Csipke Józsika című genderpropaganda-mesét, és esélynek tartja a migrációt.

Bujdosó Anna, a Tisza Párt képviselője szerint azonban éppen olyan szaktudású emberekre van szükség, mint Bódis Kriszta és másik jelöltjük, Incze Zsuzsa. Gulyás Gergely Kristóf, a kormánypártok képviselője arról beszélt: a főváros a közalapítványon keresztül támogatja egy olyan civil szervezet működését, amely azt tanítja a budapestieknek, hogy

ha drogmámoros szexpartira jársz, tarts egy kis szünetet néha,

és felvetette, ez helyes-e.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Róka László/MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.