– Karácsony Gergely álhírkampányba kezdett és ismét Budapest csődjével riogat – vélekedett Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője, aki öt pontban foglalta össze a fővárosban zajló történések lényegét. Emlékeztetett, hogy amióta megválasztották, azóta csőddel riogat a főpolgármester. A választási kampányok előtt ez mindig felerősödik, például a 2021-es ellenzéki előválasztási kampányban is ezt a trükköt vetette be, amikor miniszterelnök-jelölt volt.

Ebből is látszik, hogy ez az áldozati póz valójában csak kommunikációs húzás a részéről
– vélekedett a szakértő.
De kitért arra is, hogy a főpolgármester kommunikációjával szemben jelentősen nőttek Budapest adóbevételei. Az iparűzésiadó-bevétel Tarlós István utolsó évében, 2019-ben 149 milliárd volt Budapesten, míg az idei évben 303 milliárd lesz.
Nem véletlen, hogy amikor Rákosrendezőt vásárolta meg Karácsony Gergely tízmilliárdokért, akkor nem volt anyagi problémája, de akkor sincs pénzhiány, amikor a százmilliós prémiumokat kell kifizetni
– tette hozzá Deák Dániel.