Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, az esetek túlnyomó részében, az applikáción keresztül váltott jegyeknél ez teljesen automatikusan történt, anélkül hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében – tájékoztatott a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Hegyi Zsolt közölte: az első napokban felfedeztek és azóta már ki is javítottak egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.
A késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán, a +36 (1) 349 4949, illetve a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámokon.
A vezérigazgató arra is kitért, hogy a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen tízmillió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.
Felhívta a figyelmet: a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a céljuk, hanem a csökkentésük és megszüntetésük. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát.
Az idei évben minden intézkedésük, a célzott pályakarbantartásoktól az IC-kocsik felújításán át egészen a száz újabb mozdony beszerzéséig, ezt a célt szolgálja – húzta alá Hegyi Zsolt.