Május 31-ig minden oktató megkapta a megemelt bérajánlatát a szakképzésben. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára szerint a többség várakozáson felüli fizetésemelést kapott, a tanárok több mint kétharmada a döntésre rendelkezésre álló 15 nap ellenére azonnal aláírta az új szerződést. Pölöskei Gáborné lapunk megkeresésére kiemelte, a bérnövekmény mértéke személyenként eltér, hiszen az új rendszer vezérelve a teljesítményalapú differenciálás.
– Az intézkedés bevezetése kapcsán alapvetés volt, hogy mindenkinek magasabb legyen a bére a korábbinál, az eddig elért eredményeket tiszteletben tartva rosszabbul senki ne járhasson, és hogy a fiatalok a pályán maradásuk érdekében nagyobb megbecsülést kapjanak. A frissen végzett oktatók kezdőbére bruttó 300 ezer forintról indul, de tudni kell, hogy a most megajánlott összeg mindenkinél csak az alap, ehhez jön még az intézményvezetők teljesítményértékelése alapján járó többlet és az osztályfőnöki pótlék. Az osztályfőnökök tehát különösen jól jártak, hiszen a korábbi pótlékukat beleszámítottuk az alapbérbe, és az így kapott összeget emeltük meg. Összességében azt látjuk, hogy az átlagos bérnövekmény meghaladja a nyolcvanezer forintot – magyarázta Pölöskei Gáborné, megjegyezve: az iskolaigazgatók többsége élt a pontozásos rendszer adta differenciálási lehetőséggel. Mint ismert, az oktatók munkájának minőségét tíz szempont alapján, legfeljebb hatvan ponttal értékelhették a feletteseik.
A tanfelügyeleti ellenőrzéseket és a pedagógusminősítéseket felváltó új értékelés során a képzettség és a szakmai tapasztalat mellett számít például, hogy mennyire innovatív a tanár, a tanítás módszertanába hogyan tudja beemelni a digitális tudást, de fontos szempont a kollégákkal, szülőkkel, duális partnerekkel való együttműködés is. Előnyt jelent a nyelvismeret, a nemzetközi tapasztalat, és nem mindegy, hogy az illető tanár mennyire eredményes, azaz a tanítványai hogyan szerepelnek a vizsgákon, versenyeken, méréseken, és mennyire támogató a tanulók felzárkóztatásában. Jó pont az is, ha valaki tananyagfejlesztésben vagy pályaorientációs tevékenységekben vesz részt. Mindezen túl értékelik a közösségépítést is, a közreműködést az iskolai programok, kirándulások szervezésében.