„Lassan, hogy a Városházán is megértsék: a kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat” – írta Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a közösségi oldalán. Fürjes hozzátette: az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája.
„Mi az adócsökkentésben hiszünk, és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni”
– fogalmazott az államtitkár, aki határozottan cáfolta Karácsony Gergely és kabinetfőnöke, Balogh Samu azon állítását, hogy a kormány dugódíjat akar bevezetni a Galvani híd építése kapcsán. Balogh egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozva
négyszáz forintos dugódíjat és autósávok elvételét vizionálta,
mert a Galvani híd állítólag csak így biztosítaná a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-oldalán ismertette a főváros és a kormány közös városfejlesztési fórumának azon határozatát, amelyből a „félreértések” születtek.
A határozat a 6. pontban így fogalmaz: „felkéri Budapest Főváros Önkormányzatát, hogy az új déli Duna-híd teljes belvárosi forgalomcsillapítási potenciálját a híd megnyitása idejére teljes körűen kiaknázó intézkedési terv és forgalomtechnikai módosítások előkészítését kezdje meg, beleértve az érintett bevezető utak belső szakaszainak forgalomcsillapítását” – idézte a határozatot Vitézy.
A baloldali városvezetés koncepciótlan átalakításokkal nehezítette a forgalmat Budapesten
Fotó: Éberling András
Hozzátette: a forgalmi előrejelzések célja kettős. – Bemutatni, hogy önmagában a híd létrejötte mekkora forgalmat húz ki a belvárosból, és ha egyéb intézkedések is kísérik ezt, mennyivel fokozható ez a hatás. Azt, hogy milyen kísérő intézkedések lesznek, a fenti határozat szerint nem mi döntjük el, hanem a főváros. A modellezéseket pedig olyan forgatókönyvekre készítettük el, amelyekben közösen maradtunk – nyomatékosította a vezérigazgató.
Vitézy arra is kitért, hogy az elmúlt hetekben a főváros vezetői, valamint a főpolgármester kabinetfőnöke által alapított civil szervezet folyamatosan azzal vádolta a beruházást, hogy a Galvani híd forgalmi hatásának elemzése során nem vették figyelembe a budapesti mobilitási terv célkitűzéseit, az autóforgalom növekedésének megállítását Budapesten és a belváros forgalomcsillapítását.
– Kiragadott részletek felfújása, kiforgatása helyett azt javaslom, folytassuk inkább a közös munkát a Galvani híd megépítése és Budapest élhetősége, az autóforgalom csillapítása érdekében, melynek kereteit a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa határozata is megadja
– hangsúlyozta Vitézy Dávid.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón a dugódíjról szólva közölte: a kormány nem tervezi, sőt ellenzi azt. A tárcavezető autósüldözésnek minősítette a budapesti városvezetés viszonyát az autósokhoz, és szerinte a baloldali városvezetés koncepciótlan közlekedési átalakításokkal nehezítette az autóforgalmat.