Imázsépítésre van pénzük Karácsonyéknak

Százmilliókat tervezett be a költségvetésbe Karácsony Gergely imázsépítésre és (kampány)rendezvények megtartására. A főpolgármester azt ígérte, hogy magukon kezdik a spórolást, ám a városarculati cég, a Budapest Brand több mint egymilliárdos kerete nem erre utal. A városházi marketinggépezet az év második felében, az országgyűlési választási kampány kezdetekor fog igazán felpörögni.

2021. 03. 11. 6:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) és Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kötelező közfeladatokat láttak el, mint a tavaszi és karácsonyi vásárok, nemzeti ünnepek rendezése vagy éppen Budapest turisztikai attrakcióinak lebonyolítása és népszerűsítése. A korábbi cégeket összevonták, így alakult meg a Budapest Brand Nonprofit Zrt., amely a korábbi feladatai mellett a városházi politikusok marketing- és közösségi médiamegjelenéseivel is foglalkozik.

A tavaszi rendezvények ugyan a járványhelyzet miatt nem tarthatók meg, de a főváros így is előirányzott 1,3 milliárd forintot erre a célra.

Úgy látszik, Karácsony Gergely főpolgármester megjelenési lehetőségeiből nem lesz hiány. Ez évre koncertek, részvételi programok, imázsfilmek és podcastek tömkelege szerepel a Budapest Brand Nonprofit Kft. programtervezetében. Figyelemre méltó, hogy míg a főpolgármester korábban takarékosságot ígért, az év második felére tervezett programokra azért bőségesen jut forrás. Az nyilvánvalóan véletlen egybeesés, hogy éppen ősszel fordul a célegyenesbe a baloldali előválasztás, a Városháza pedig november 17-hez, a főváros napjához kapcsolódva tizenkilencmillió forintból nagyszabású programsorozattal számol, amely – ahogy az előterjesztésben írták – „lehetőséget ad közös ünneplésre”. Érdemes felidézni, hogy Karácsony a megválasztása után, a főváros október 23-i ünnepségén a Városháza parkban ünnepi műsor helyett koncertet szervezett és immár közpénzből a választási győzelmét ünnepelte.

Idén 63,5 millió forint jut a főváros március 15-i rendezvényére – amely a járvány miatt nem tartható meg –, az államalapítás ünnepére és az október 23-i emlékezésre mindösszesen.

Az előre megnevezett napok mellett „Közös hang” címmel fővárosi koncertek és fesztiválok várhatóak minden negyedévben, erre nyolcmillió forintot terveztek be. A költségvetési táblázat egy további sora utal még egy ötvenmilliós tételre, a „Budapest újraindul – Budapest szeret téged” elnevezésű programsorozatra.

Budapest

A nagyszabású rendezvények mellett a közönségtájékoztatási feladatokra is milliós összegeket költenének:

a budapesti eseményeket bemutató videóközvetítés készítésére tízmilliót, a város kis közösségeit bemutató videósorozat készítésére 16 milliót, podcastsorozatra ötmilliót, húszmilliót pedig reprezentatív közvélemény-kutatásokra.

Érdemes megemlíteni, hogy a kormányt hibáztató plakátkampány arculatát is a Budapest Brand Nonprofit Kft. tervezte, de készítettek kisfilmet Karácsony Gergely főpolgármesterré választásának évfordulójára is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.