Az emberéletnél nincs fontosabb, és a jelenlegi koronavírus-járványban az emberek épsége szempontjából nagy a tétje annak, hogy az autósok könnyen tudják-e használni a járműveiket, és ezzel csökkenteni tudják a tömegközlekedés utasforgalmát. A kevésbé zsúfolt járatokon az utasok nagyobb távolságot tarthatnak egymástól, ami a vírus terjedésének lassítása szempontjából is életbevágó – jelentette ki lapunknak Láng Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a kormány által hétfőtől bevezetett ingyenes közterületi parkolás hatásaival kapcsolatban. Szavai szerint Karácsony Gergelynek főpolgármesterként hamarabb meg kellett volna hoznia ezt a döntést Budapesten, amire egyébként több alkalommal is kérte a Fidesz-frakció. Láng Zsolt azt is hangsúlyozta, hogy a parkolás elsősorban nem pénzbeszedési, hanem forgalomszabályozási eszköz, és ennek megfelelően kell azt kezelni. Arra is kitért, hogy a parkolási díjak egyébként is csak töredékét teszik ki egy városrész összköltségvetésének, a II. kerületben, amelyet korábban vezetett, ez a szám 5 százalékra rúg, ami a magasabbak közé tartozik. A lapunk által megkérdezett önkormányzatok közül a Ferencváros az egyik olyan kerület, ahol a büdzsé legnagyobb szegmense – 6,6 százaléka – származik a parkolásból, Terézvárosban pedig ennél kicsivel magasabb. Erzsébetvárosban azonban ez a szám csak nagyjából fél százalék, Zuglóban pedig Várnai László képviselő szerint gyakorlatilag nullszaldós. A peremkerületek többségében eddig sem volt fizetős parkolás.
Villamossal ütközött egy autó Budapesten
A baleset a Ferenc körút és a Mester utca találkozásánál, a Boráros tér közelében történt.