Teljesen figyelmen kívül hagy a Blaha Lujza tér újratervezésével a főváros vezetése egy olyan alapvető várostervezési elgondolást, amely több tízezer ember napi gondját oldaná meg – erre Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója mutatott rá Facebook bejegyzésében. A probléma az, hogy akik a metrótól, a Buda felől érkező buszoktól, vagy a 4-es villamostól tartanak Józsefvároson át Kőbánya felé (28-as, 37-es, 62-es villamos), azoknak állandóan gyalogolniuk kell a végállomásig, és természetesen ez fordított irányban is igaz. Azzal a tervezéssel, amely a Tarlós-korszakban kezdődött, ezt a problémát át lehetett volna hidalni, ráadásul kaput lehetett volna nyitni egy másik terv megvalósulása felé: a Rákóczi úti közlekedés kiépítéséhez Újpalota irányába.
A Blaha Lujza tér látványterve a Rákóczi úti fasorral
Fotó: Építész Stúdió
Úgy tűnik azonban, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és csapata ezzel nem törődik. Eleve több mint egy év csúszással látnak hozzá a Blaha Lujza tér átépítéséhez olyan új tervekkel, amelyekből ezek az észszerű megfontolások hiányoznak.
Ezért volna észszerű az újjáépülő téren új végállomást létrehozni Fotó: Facebook/Vitézy Dávid
„A Blaha Lujza tér felújításának áttervezését semmilyen társadalmi vita és egyeztetés nem előzte meg, a kivitelezésre szóló tendert a BKK úgy írta ki, hogy az aktuális tervek még csak nem is nyilvánosak” – fogalmazott Facebook-posztjában Vitézy Dávid.
A jelenleg ismerhető elképzelések szerint, mint azt a Magyar Nemzet megírta, olcsóbb és fapadosabb lesz a kivitelezés, egy sor olyan projektelem kimarad, ami emelte volna ennek, a Budapest számára rendkívül fontos csomópontnak a színvonalát. Karácsonyék annyit azért megígértek, hogy ültetnek még fákat.
A Városháza és a BKK tegnap jelentette be, hogy megkezdődik a Blaha Lujza tér felújítása, miután több mint egy éven…
Posted by Vitézy Dávid on Saturday, January 23, 2021