Spanyol viasz? – SEAT Leon kombi 1.5 TSI teszt

Az új Leonnal visszatért a markánsabb és jellegzetesen latinosabb stílushoz a SEAT.

null

A VW-konszern rövid időn belül lecserélte teljes kompaktautó-kínálatát, új a szegmens alfájának és ómegájának tekinthető Golf, és persze az azonos padlólemezen nyugvó Audi A3-asból, a Škoda Octaviából és a SEAT Leonból is megérkeztek a friss kiadások. A spanyol modellt elnézve viszont egyértelmű, hogy a korábbi Leon kissé rideg, audis stílusát mindenáron próbálták levetkőzni, nézzük csak meg a kézírásra hajazó hátsó típusfeliratot!

Kombiként ráadásul már a SEAT Leonra is csak bajosan süthető rá a kompakt jelző, ugyanis az ötajtósnál 27 centivel nyúlánkabb puttonyos 4642 mm hosszú. A far teljes szélességében végigfutó lámpacsík miatt is egy tömbből faragott tárgy benyomását kelti az újdonság, ugyanakkor a SEAT Leon az a kocsi, amelynél a színválasztás nagyon lényeges: egészen másként mutat fehérben, mint mondjuk egy dögösebb Emócion-vörösben.

Az autóba beülve azonban feltűnik, hogy a belteret nem egyszerűen átalakították, hanem újragondolták! Az új kezelési koncepció jegyében van egy tökéletes felbontású, központi kijelzőnk, amely a klasszikus gombok számát drasztikusan csökkentette, a középkonzolon az egyetlen kapcsoló a vészvillogóé – a törvényi előírás miatt az elektromos kézifékkel együtt ezeknek fizikainak kell lenniük. Az ember elsőre csak vakarja a fejét, hogy miért kell mindenért a menübe lépkednie, s bár a klímavezérlésnek van egy külön csúszkája, kár lenne vitatni, hogy elvonja az ember figyelmét. Nagyon trendi és látványos, de a nyakamat tenném rá, hogy az idősebb korosztálynál kiveri a biztosítékot. A középkonzolon elkövetett „gombirtásnak” vannak érdekes következményei, például a hátsó ablakfűtést bal oldalon a fényszóró kapcsoló paneljéről aktiválhatjuk. Ha ezeket megszokja az ember, feltűnik, hogy nagyautósan kényelmesek az ülések, jó a körkilátás és hátul is bőséges a hely. 190 centis magasságig a második sorban jól el lehet férni, és akkor még nem ejtettünk szót a pohártartós könyöklőről, a két USB–C csatlakozóról és az állítható szellőzésről. A vaskos középalagutat leszámítva minden adott ahhoz, hogy hátul is kényelmesen utazzunk.

Ahogy a külméretekre, a csomagtartóra sem illik a kompakt jelző, a 620 literes alaphelyzeti érték sok középkategóriás kombinak becsületére válna. 177 800 Ft-ért elektromos fedélmozgatás is kérhető (láblendítésre is nyílik), de legalább ilyen fontos, hogy az ülések ledöntése az oldalfalakban lévő kis karokkal is elvégezhető, illetve hogy bővítés után közel sík rakteret kapunk. A puttonyban 230 voltos csatlakozót, fémfüleket és gumis rögzítőpántot találunk, a kerékdobok mögött pedig mindkét oldalt egy-egy rekeszbe is elhelyezhetjük az apróbb csomagokat. Alapos munka, az biztos!

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Táltossal Tokajban – Ford Mustang 55 próba

Való-e egyáltalán egy amerikai „muscle car”, konkrétan egy V8-as Ford Mustang egyszerű kirándulgatásra? Mint kiderült, nagyon is – írja az Autómotor.hu.

A vénasszonyok nyara vagy a Mustang származási országának kifejezésével az indián nyár finom melege, derűsen kék égboltja csábít útnak indulni. A pandémia „maradj otthon” jelszavának megfelelően hazai tájat járunk be, az elkezdődő szüret apropóján Tokaj környékét.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.