Több mint szórakoztató – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q2 teszt

Az utolsó igazi sportlimuzinok egyike a hátsókerékhajtású Giulia.

null

Egy ideje már azon sem lepődünk meg, ha egy középkategóriás modellt 1,4-es motor hajt, az Alfa viszont nem állt be a sorba, a Giulia bázis benzinese 2,0 literes, és nem mellesleg 200 lóerős. Hangjával ugyan nem lopja be magát a szívünkbe a turbós gépezet, de 6,6 szekundum alatt megfutja a 100 km/órát, ami őszintén szólva szép teljesítmény. Villámgyorsan reagál a gázadásra, és pillanatok alatt eléri a megengedett legnagyobb tempót.

Alfa Romeo Giulia 2.0 Q2
Fotó: Hilbert Péter – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

Persze tudjuk, hogy egyszerű fizika az egész, a Giulia tömege ugyanis ezzel a motorral alig haladja meg az 1,4 tonnát! Bár 4,64 méteres hosszával a kisebb középkategóriások közé tartozik, ez a tömeg manapság mégiscsak a nagyra nőtt kompaktokra jellemző.A pillesúly érződik is, a közvetlen kormány, a merev karosszéria, a feszes futómű és a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú, automatikus váltó megerősíti bennünk, hogy vezethetőség tekintetében maradandót alkotott az Alfa – nem véletlen, hogy a 3-as BMW juthat eszünkbe.

A hajtási befolyást hírből sem ismeri a Giulia, és ahogyan fűzzük vele a kanyarokat, gyorsan egyértelmű lesz, az élményfaktor nagyon is rendben van!

És mi az, ami hiányzik? Ha már benzinmotorról van szó, pöröghetne többet, illetve az 58 literes üzemanyagtartály és a 10,1 literes tesztátlag mutatja, nem ez a Giulia család hatótávbajnok modellje. A hátsókerékhajtásból adódó vaskos kardánalagúttal, a szűk csomagtérnyílással és a hátsó fejtérrel sem szerez jó pontokat, de négy átlagos termetű utasnak kényelmes az autó.

Az sem mellékes, hogy szívhez szóló részletekből nincs hiány, a Ferrari-stílusú fix váltófülek és a kormányon lévő indítógomb miatt le sem tagadhatná származását.

Azonban bármennyire is formás és élvezetes a Giulia, az extralistája, pontosabban a fejlett vezetéstámogató rendszerek hiánya mutatja, lesz dolga az Alfának a frissítéskor – kifejezetten meglepő, hogy full-LED-es fényszórók felárért sem rendelhetők egy középkategóriás modellhez. Ami az árakat illeti, a 10 491 000 Ft-os ár abszolút versenyképes, csak összehasonlításképpen egy VW Passat 1,5-ös benzinessel és automatikus váltóval 10,1 milliótól kapható. Bár az Alfa benzinese nem tartozik a legtakarékosabbak közé, nyilván sokakat elgondolkodtathat, hogy azonos felszereltség esetén 700 ezerrel olcsóbb a 190 lovas, 2,2-es dízelnél.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Mutatjuk az Alfa Romeo Giulia legújabb, elektromos változatát

Sajnos nem közúti autóról van szó, hanem a Romeo Ferraris műhely épített Alfa Romeo Giulia versenyautót az ETCR bajnokságban induláshoz.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.