Erős érv – Toyota 4×4-es hibrid SUV teszt
Nem vitás, hogy a Toyota legnagyobb dobása a hibrid hajtás bevezetése volt, amivel sokévnyi előnyt szereztek maguknak a piacon, hiszen bármennyire is megkérdőjelezték létjogosultságát, kiderült, mekkora fantázia van a vegyes üzemben. Hogy pontosan mekkora, azt a japánok mai kínálata is szemlélteti: a negyedik generációs, extravagáns Prius mellett kisautót, kompaktot és SUV-t is választhatunk, ha a fenntartási költségek mellett a környezet terhelésén is szeretnénk csökkenteni.
A frissített RAV4-es legmodernebb hajtáslánca még ennél is többet ígér, hiszen a kínálat legnagyobb, 197 lóerős rendszerteljesítményével az önmegtartóztatás helyett izgalmas alternatívát kínál a dízelmotoros konkurensekkel szemben.
Toyotáktól és szabadidő-autóktól is szokatlan az a mellbevágó gyorsulás, amit a 152 lóerős, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzines és a 143 lóerős villanymotorok triója produkál. Kontroll alatt tartható erejéhez jó fordulékonyság, direkt kormányzás tartozik, mégsem estek túlzásba a hangolással, bár szerpentinen is szépen követi a kanyarok íveit, rossz minőségű aszfalton, földúton is kényelmesen rugózik. Hamarabb billen erős fékezésnél vagy hirtelen terhelésváltásnál, mint hogy kárt tegyen a fogtömésünkben. Nem csak élményszerű, pihentető is a vezetése, mindegy, hogy melyik motor jár, nagy a csend az utastérben; elindulásnál, tisztán elektromos üzemben a kormány szervomotorjának hangját is hallani.
Tovább