A Gablini Csoport lett a LEVC hazai forgalmazója

A plug-in hibrideket, taxikat és haszonjárművet gyártó brit LEVC hivatalosan is megjelenik a magyar piacon

null

Egy újabb év, egy újabb autómárkával bővítette kínálatát a Gablini Csoport. Idén kezdték meg az Aston Martin márka forgalmazását hazánkban, 2021-ben pedig egy újabb brit márkával, a LEVC-cel bővítik a kínálatot.

A betűszó mögött a London Electric Vehicle Company rejtőzik, az egykor a London Taxik gyártásáról híres cég mára a kínai Geely konszernhez tartozik, és a taxi mellett személyautót és újabban már haszonjárművet is kínál plug-in hibrid hajtással.

Egy praktikus koncepció, kék kivitelben Fotó: YouTube

Mindhárom típus elérhető lesz majd a Gablini Csoportnál, tehát a TX taxi és Shuttle névre hallgató személyszállító kivitele, illetve a VN5-ös is megvásárolható-szervizelhető lesz majd a márkakereskedésben.

Az autók különlegessége az alumínium karosszéria, hajtásukról a Volvókban is használt hálózatról tölthető hibrid hajtás gondoskodik; nagyobb kapacitású akkumulátort használnak. A VN5-ös haszonjármű 98 km-es elektromos hatótávval rendelkezik, 5,5 köbméteres rakterébe két Eur-raklapot lehet könnyen behelyezni, a terhelhetősége 830 kg.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Erős érv – Toyota 4×4-es hibrid SUV teszt

Nem vitás, hogy a Toyota legnagyobb dobása a hibrid hajtás bevezetése volt, amivel sokévnyi előnyt szereztek maguknak a piacon, hiszen bármennyire is megkérdőjelezték létjogosultságát, kiderült, mekkora fantázia van a vegyes üzemben. Hogy pontosan mekkora, azt a japánok mai kínálata is szemlélteti: a negyedik generációs, extravagáns Prius mellett kisautót, kompaktot és SUV-t is választhatunk, ha a fenntartási költségek mellett a környezet terhelésén is szeretnénk csökkenteni.

A frissített RAV4-es legmodernebb hajtáslánca még ennél is többet ígér, hiszen a kínálat legnagyobb, 197 lóerős rendszerteljesítményével az önmegtartóztatás helyett izgalmas alternatívát kínál a dízelmotoros konkurensekkel szemben.

Toyotáktól és szabadidő-autóktól is szokatlan az a mellbevágó gyorsulás, amit a 152 lóerős, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzines és a 143 lóerős villanymotorok triója produkál. Kontroll alatt tartható erejéhez jó fordulékonyság, direkt kormányzás tartozik, mégsem estek túlzásba a hangolással, bár szerpentinen is szépen követi a kanyarok íveit, rossz minőségű aszfalton, földúton is kényelmesen rugózik. Hamarabb billen erős fékezésnél vagy hirtelen terhelésváltásnál, mint hogy kárt tegyen a fogtömésünkben. Nem csak élményszerű, pihentető is a vezetése, mindegy, hogy melyik motor jár, nagy a csend az utastérben; elindulásnál, tisztán elektromos üzemben a kormány szervomotorjának hangját is hallani.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.