Erős érv – Toyota 4×4-es hibrid SUV teszt

Életrevaló hibrid rendszerrel szerezhet új rajongókat a frissített Toyota típus.

null

Nem vitás, hogy a Toyota legnagyobb dobása a hibrid hajtás bevezetése volt, amivel sokévnyi előnyt szereztek maguknak a piacon, hiszen bármennyire is megkérdőjelezték létjogosultságát, kiderült, mekkora fantázia van a vegyes üzemben. Hogy pontosan mekkora, azt a japánok mai kínálata is szemlélteti: a negyedik generációs, extravagáns Prius mellett kisautót, kompaktot és SUV-t is választhatunk, ha a fenntartási költségek mellett a környezet terhelésén is szeretnénk csökkenteni.

A frissített RAV4-es legmodernebb hajtáslánca még ennél is többet ígér, hiszen a kínálat legnagyobb, 197 lóerős rendszerteljesítményével az önmegtartóztatás helyett izgalmas alternatívát kínál a dízelmotoros konkurensekkel szemben.

Toyota Rav4 Hybrid 4×4
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Toyotáktól és szabadidő-autóktól is szokatlan az a mellbevágó gyorsulás, amit a 152 lóerős, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzines és a 143 lóerős villanymotorok triója produkál. Kontroll alatt tartható erejéhez jó fordulékonyság, direkt kormányzás tartozik, mégsem estek túlzásba a hangolással, bár szerpentinen is szépen követi a kanyarok íveit, rossz minőségű aszfalton, földúton is kényelmesen rugózik. Hamarabb billen erős fékezésnél vagy hirtelen terhelésváltásnál, mint hogy kárt tegyen a fogtömésünkben. Nem csak élményszerű, pihentető is a vezetése, mindegy, hogy melyik motor jár, nagy a csend az utastérben; elindulásnál, tisztán elektromos üzemben a kormány szervomotorjának hangját is hallani.

Sok a tárolórekesz, bár egyik sem nagy. Jó az ergonómia, sokat torzít a körkamera képe
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A hibrid Toyotákra jellemző búgás is csak a teljesítményjelző Power tartományában, intenzív autópályás gyorsítás, előzés közben hallható.

Elektromos rásegítésre az autózás nagy részében számíthatunk, jellemzően háromnegyedes töltöttséggel járhatunk, ami elsősorban a Sport módnak köszönhető.

Utóbbi sajátossága, hogy a Toyota más hibrid modelljeiben használt joystick helyett a RAV4-esben előválasztó kar van, mellyel kedvünkre kapcsolhatunk vissza nagyobb motorfékhatás, vagyis energia-visszatáplálás érdekében. Működési elvét tekintve nem egy valódi váltómű, pusztán az elektronika működésébe szólhatunk bele. Ezen kívül magától is tudja a dolgát, észrevétlen az átmenet a két, pontosabban három motor között, mert a kétféle hibridváltozat közül mi az összkerékhajtásút teszteltük, melynek a hátsó tengelyére is jutott egy elektromotor.

Az ajtók rácsukódnak a küszöbre, így az sarazás után is tiszta marad
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljesítmény szétosztására akkor számíthatunk, ha a hátsó kerekek elveszítik a tapadásukat, ez elsősorban csúszós úton hasznos. Bár könnyebb terepen is boldogul, könnyű zavarba hozni. Nem nagy veszteség, a hétköznapok során többnyire városban kell megállnia a helyét, ott legfeljebb az energia-visszatermelés miatt szokást igénylő fékek és a szolid trolihang miatt üt el a hagyományos kivitelektől.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Mostohagyerek – Mit tud a kombi Toyota?

Kombi karosszériájával és kis lökettérfogatú, turbós benzinmotorjával európai riválisaihoz áll közel a hibrid Toyoták közül kilógó Corolla Touring Sports – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.