Hamarosan Kaliforniában gyártanak UAZ-okat az USA piaca számára

A speciális járműveket gyártó olasz Bremach cég csődbe ment, de a kaliforniai leányvállalata továbbra is működik.

null

A speciális járműveket gyártó olasz Bremach cég csődbe ment, de a kaliforniai leányvállalata továbbra is működik, sőt, a T-Rex nevű nagy méretű teherautó mellett egy terepjáróval és egy pickuppal bővíti a kínálatát – az UAZ-tól származó Patriot és Pickup típusokat szerel majd össze kaliforniai üzemében. Érdekes módon, amíg a márkanevet Bremach-ra cserélik, addig az UAZ márkajelzését megtartják a karosszériákon, a típusnév Taos (terepjáró) és Brio (pickup) lesz. Az első autók már ott vannak az Egyesült Államokban, ezeken végzik el a helyi forgalomba helyezéshez szükséges módosításokat, amelyek aztán a szériagyártás megindításához szükségesek.

Csak 2021 végén kezdik majd az összeszerelést, mert megvárják, amíg Oroszországban elkezdik gyártani a felfrissített modelleket, azok alapján készülnek majd az új autók, gyakorlatilag az összes extrával ellátva, ami az UAZ-nál csak elérhető.

A járművek orrába a 2,7 literes négyhengeres benzinmotor kerül (135-150 LE), a váltó hatfokozatú automatikus, és alapfelszerelés lesz a kapcsolható összkerékhajtás.

Igencsak kedvelt modell az UAZ Patriot
Fotó: uaz.hu

A Bremach Taos alapára 26 405 dollár (7,9 millió Ft), míg a Brio-ért legalább 27 882 dollárt (8,3 millió Ft) kell fizetni, ami nem feltétlen versenyképes ajánlat.

A Bremach Brio pickuppal összemérhető Nissan Frontier (előző generációs Navara) indulóára 26 790 dollár, és abban 3,8 literes, 214 lóerős V6-os dolgozik és kilencfokozatú automatája van, a Bremach Taos terepjáróhoz mérhető ötajtós Jeep Wrangler indulóára 28 315 dollár, és annak 289 lóerős 3,6 literes V6-os motorja van nyolcfokozatú automatával párosítva.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Digitálisan van jövője a parancsnoki UAZ-nak

Az Autó Motor magazin írt arról még idén augusztusban, hogy Szergej Kritsberg független formatervező játszott el azzal a gondolattal, hogyan is nézhetne ki a továbbfejlesztett parancsnoki UAZ. Az UAZ Hunter típus az egykor a magyar honvédségnél is rendszeresített UAZ-469-es továbbfejlesztett változata, azonban már nincs sok ideje hátra. A hagyományos vásárlók – orosz hadsereg, rendőrség – már nem kérnek belőle, a magánvásárlók pedig több luxusra vágynak, 2019-ben mindössze 1203 darabot készítettek belőle, szemben a pár évvel ezelőtti 8-10 ezer példánnyal. Már csak haszonjárműként lehet forgalomba helyezni Oroszországban, mert személyautóként hiányoznak belőle fontos biztonsági felszerelések (légzsákok, segélyhívó), és ez a típusengedély is lejár 2022-ben, várhatóan utód nélkül búcsúzik majd. Azonban akadnak olyanok is, akik nem szeretnék egyszerűen elengedni a legendás típust, Szergej Kritsberg független formatervező például az eredetihez hű megjelenéssel képzelt el egy modernizált változatot.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.