Már a Toyota is rendelkezik városi elektromos mopedautóval

Alapvetően városi közlekedésre optimalizálta a Toyota a C+Pod néven Japánban piacra dobott mopedautóját.

null

Alapvetően városi közlekedésre optimalizálta a Toyota a C+Pod néven Japánban piacra dobott mopedautóját, amellyel önkormányzatokat, hivatalokat és közösségi autómegosztókat céloz, de persze magánvásárlóknak is értékesít. Az indulóár 1,65 millió jen, azaz 4,7 millió Ft; alapvetően egy olyan járműről van szó, mint a Citroën Ami. A Toyota vezetőtámogatói rendszerei is ott vannak a fedélzeten, a karosszéria orrát a gyalogosvédelmet figyelembe véve alakították ki.

A karosszéria hossza mindössze 2,49 méter, szélessége 1,29 méter, magassága 1,55 méter és 1,78 méter a tengelytávolság, a fordulókör átmérője 7,8 méter, a saját tömeg 690 kg. Mivel Japánban nincsenek az ilyen járműveket korlátozó rendelkezések, a 3,5 lóerő tartós, 12,5 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral hajtott C+Pod csúcssebessége 60 km/óra, a hatótávolság WLTP-módszer szerint mérve 150 km a 9 kWh kapacitású teleppel, 200V-os hálózatnál (16A) konnektorról 5 óra a töltési idő.

Újra és újra előáll egy újabb fejlesztéssel a Toyota
Fotó: MTI/EPA

Természetesen az összes új japán villanyautóhoz hasonlóan a Toyota C+Pod is képes az akkumulátor teljesítményének leadására, a csomagtérben helyezték el az 1500W-tal terhelhető konnektort.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Elektromosautó-gyártásra áll át az európai autóipar

A magyar autógyárak élen járnak az elektromos technológiákra való áttérésben: Kecskeméten tisztán elektromos autót, Győrben elektromos motorokat gyártanak, a BMW épülő debreceni üzemében pedig főként villanyhajtású jármű készül majd. Az áttérés az új technikára nemcsak ajánlott, de kötelező is lehet: az EU tervei szerint öt év múlva nem helyezhetnek forgalomba belső égésű motoros autót a kontinensen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.