Maratoni távra – Egy utazóautónak tervezett Peugeot

Amíg a Renault sportos autónak tartja a GT-t, a Peugeot-nál érezhetően utazóautó ez a modell.

null

Már maga a név is arra utal, hogy ezt az autót nagy utazásokra találták ki, a Peugeot GT betűk mögött rejtőző gran turismo nevű olasz kifejezés szó szerinti fordításban ezt jelenti. Inkább a kényelmen van a hangsúly, mint a sportos vezetési élményen, de mivel egy utazásnál előfordul, hogy kanyargós hegyi szerpentinen dönget az ember, utóbbira is megpróbáltak felkészülni. Áthangolták a felfüggesztést, a hasmagasság pár mm-es csökkentése nem feltűnő, az esztergált felületű 18 colos felnik viszont azok.

Peugeot 308 GT SW
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Olyan szolidan növelték a légterelők méretét, hogy ha ezek és az aprócska GT-feliratok nem lennének, észre se lehetne venni a változást. Mielőtt még bárki rávágná, hogy ott vannak a szép nagy kipufogóvégek a hátsó lökhárítóban, a valóságban azok csak egyszerű műanyagkrómos díszek, a kipufogórendszer kerek, a föld felé fordított csőben végződik, vagy 10 centivel ez előtt…

Nyomokban piros díszvarrást tartalmaz a GT műszerfala. Jól tartanak az ülések, hosszú távon is kényelmesek
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Bent már egyértelműen sportos a hangulat, a fekete kárpitot piros díszvarrással dobják fel, még a műszerfal műanyag borítását is megvarrták a GT-felszereltség tiszteletére. A szélvédő tövében lévő műszeregység négyzetes hátteret kapott, és jelen esetben tényleg helyénvalónak tűnik a jól megformált karimájú, kis átmérőjű sportkormány, amelynek alsó küllőjén ott a GT-embléma, nehogy megfeledkezzünk arról, hol is vagyunk. S mindezt gombnyomásra lehet fokozni, hiszen a motorindító melletti hatalmas üzemmódválasztóval vörösre ugrik a megvilágítás, az analóg órák közötti kijelző teljesítményadatokra vált át, és megjön a motorhang.

Nagyon tud fordulni, de a kényelmes váltó miatt nem tökéletes az élmény
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Mármint a szintetikus dübörgés, amely a motorfordulat függvényében generálja az öblösnek vélt motorhangot. Ilyenkor érzékenyebb a gázpedál, csökken az elektromos kormányszervo rásegítése, azonban még így sem lesz igazi sportkocsi a 308 GT. Autópályán, több száz kilométert lenyomni egy huzamban – e téren remekel. Csendesen üzemel a motor, a gördülési zaj is csak akkor hallható, ha hátrahúzzuk a panoráma-üvegtető árnyékolóját, ugyanis a kemény üveg visszaveri a lármát.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Vezető pozíció – Peugeot 208 PureTech 100-teszt

Lehet élmény a hétköznapi autózás, ahogy a turbómotoros, kézi váltós 208-as is bizonyítja – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.