Nekem alapból tetszik a Peugeot 208-as, azaz a képen látható konfigurációban. Az egyetlen, felár nélkül választható szín, a Faro-sárga metálfény jól áll a karosszériának, a GT Line változathoz adott fekete kerékjáratperem ugyanakkor szerintem felesleges.
A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben, a C-oszlop jellegzetes formája és domborítása a 205-öst idézi fel azokban, akiknek még mond valamit ez a mára az utakról szinte teljesen eltűnt kisautó. Egészen jól álcázzák a formatervezők, hogy az ajtók egy kicsit elcsúsztak kívánt helyzetükhöz képest.
190 centis magasságommal nekem elöl az okoz nehézséget, hogy a kihúzott kormánytól alig férek a B oszlop mögé tolt ülésbe, hátul pedig épp az első ülés támlája gátolja, hogy az ember kényelmesen be tudjon lépni a lábtérbe. A hátsó üléstámla bő tíz centivel az ajtónyílás mögött található, szóval ennyivel hátrébb tolt ajtónyílásokkal sokkal kényelmesebb lenne a ki- és a beszállás. A hátsó sor térkínálata egyébként alulról közelíti a kategória átlagát, kisgyermekekkel még élhető a tér, de nyurga kamaszokkal már érezni a korlátokat.
A Peugeot 208 Rally-versenyautónak is szenzációs
Fotó: MTI/Sóki Tamás
A vezetési élményt helyezik előtérbe a kis átmérőjű kormánnyal és a szélvédő tövébe helyezett műszeregységgel (i-Cockpit), a 100 lóerős turbómotor pedig partner az ilyesfajta használathoz is, bár sokkal jobban kedveli a kényelmes haladást.
Már alacsony fordulaton is terhelhető, csak ilyenkor nem szabad megijedni attól, hogy ki akar ugrani a helyéről; a kapcsolásjelző nem kér másik fokozatot, szerinte minden rendben.
Háromhengeresség helyett inkább kellemes morgást hallat, hosszúak az áttételek, így sokáig lehet egy-egy fokozatban pörgetni az erőforrást. A kormányzás közvetlen, jól eltalálták a felfüggesztés hangolását is, amely nem kemény, de azért határozott útfogást biztosít. Persze lehetne még fokozni a vezetési élményt, de a hétköznapok során bőven elég ez is, ráadásul aki ennél nagyobb teljesítményre vágyik, annak már be kell fizetnie a nyolcfokozatú automatikus váltóra (700 000 Ft), vagy a dupla áron kínált (állami támogatással 9 900 000 Ft-tól) akkumulátoros-elektromos verziót választhatja…
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Monopolhelyzet – Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V AllGrip teszt
A piac egyetlen összkerékhajtású kisautója mostantól lágyhibrid-hajtással készül – írja az automotor.hu.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.