Üdv a klubban! – Mini Cooper teszt

Még a különcök közül is kilóg az új Mini, de lemezei alatt azért ott a bevált technika.

null

Egy újabb Mini-inkarnáció, amelyik úgy lép be a prémiumkompaktok kategóriájába, hogy bátran felvállalja általánosítás szerint „kockázatos” részleteit. Igen, a Mini kockáztat a Clubmannel, hiszen nem a praktikum és nem is a férőhely témakörére hegyezték ki képességeit. Ahogy a többi testvérmodell, úgy a hatajtós, alsó-középkategóriás Clubman is szembeszegül a szürke trendekkel – itt minden csupa geg, egyedi megoldás, bravúroskodás és feltűnősködés. De ez így van jól.

Húzós kanyarokban van igazán elemében a Clubman, a menetzaj azonban kissé tolakodó
Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Mivel a paletta többi tagjához képest feljebb lépett egy kategóriával, nem meglepő, hogy a hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit.

Elöl mélyen és kényelmesen ülhetünk, a vezetési pozíció patent, a sok-sok műszer, kapcsoló, visszajelző és sajátos formai megoldás okán pedig űrhajókapitánynak érezhetjük magunkat.

Forgó-, nyomó- és billenőkapcsolók, analóg és digitális kijelzők. Itt bizony ingergazdag a vezetőhely
Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Az autó egyébként a BMW 2-es Active és Grand Tourerrel és az X1-essel közös UKL2-es padlólemezen osztozik, ami itt lapos tetővonalú, ugyanakkor a B-oszlop mögött is tágas lábterű kocsiszekrényt hordoz. A függőleges hátfal kétfelé nyíló ajtópárja 360 literes csomagteret tár fel, ami a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. Utóbbi adat már rendben van, de alaphelyzetben például 60 literrel szűkebb, mint az azonos hosszúságú Peugeot 308 GT poggyásztere.

Lapos és hosszú a hatajtós karosszéria. A 18 colos felnik szépen kitöltik a kerékjárati íveket, ballonosabb gumikkal egyszerűen nem ilyen dögös
Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Az ajtózár távirányítós vagy érintős oldásakor Mini-logo világítja meg a sofőrajtó melletti flasztert, zárást követően pedig nem csupán a belső tükör alján, hanem a tető cápauszony antennáján is villog vörös fénydióda, a középső óriáskijelző karimájának felső íve pedig 5-10 másodpercenként ugyancsak vörösen pulzál. Sport programba kapcsolva apró rakétaszimbólum és egy versenypályán kanyargó gokart rajza jelenik meg, továbbá a felirat: maximális gokartérzés! Szóval nem unalmas autó…

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Tiszta szívvel – Mini Cooper SE-teszt

Miniként és villanyautóként is egyformán beválik a klasszikus előd 60. évfordulóján debütált Cooper SE – írja az automotor.hu.

A háromajtós Mini célközönsége jellemzően rövid, városi etapokon, egyedül vagy kettesben használja autóját. Sem a hatótáv, sem a praktikum, sőt, az ár sem játszik jelentős szerepet a döntésben vásárlásnál. A divat viszont annál inkább, és jelenleg semmi sem annyira trendi, mint egy helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható, zöld rendszámos prémiumautó!

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.