Olyan jó az új Monster, mint a harminc évvel ezelőtti eredeti
2021 tavaszán kerül a Ducati kereskedésekbe a Monster új generációja, amely közvetlen elődjéhez képest erősebb és könnyebb lett – írta még decemberben az Autó-Motor.hu. Teljesen új fejezetet nyit a Ducati Monster közel három évtizedes történetében az új generáció, amely búcsúzik az acél csőváztól és a 90 fokos hengerszögű Desmodromic szelepvezérlésű V2-estől; az új modell alumínium vázat kap, a 11 fokos hengerszögű Testastretta V2-es pedig teherhordó szerepet lát el ebben. Az elődhöz képest 18 kg-mal könnyebb az új Monster, a legnagyobb megtakarításokat fel is sorolta a gyár: a motorblokk 4,5 kg-ot, a 17 colos felnik 1,7 kg-ot, a hátsó lengőkar 1,6 kg-ot spórol, az immár üvegszálas műanyagból készülő hátsó segédváz 1,9 kg-ot. A száraz tömeg mindössze 166 kg. A 937 köbcentis V2-es 111 lóerőt tud (9250/perc), maximális nyomatéka 93 Nm (6500/perc) – az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban nyomatékosabb az elődnél, a hatfokozatú váltó szériában kapja a Ducati Quick Shift Up/Down rendszert.