Illuzionista – Egy turbó Opel kabró tesztje

Kevés autógyártó büszkélkedhet annyi múltbéli sikermodellel, mint az Opel.

null

Kevés autógyártó büszkélkedhet annyi múltbéli sikermodellel, mint az Opel. Bár a márka több különböző korszakot is megélt – gyártott V8-as luxuslimuzint és valódi népautót is –, igyekezett megtalálni az arany középutat a jó megjelenés, a praktikum és a kedvező ár hármasában. Az új törekvés, hogy az Opel a prémiumkategória felé mozduljon el, megváltoztatta a fontossági sorrendet. Így született a Cascada, az Astra kabrió egyenesági leszármazottja, melyet nem a kompakt, hanem a középkategóriás kabriók között indítottak útjára, hogy magasabb körökben találja meg a vevőit.

Opel Cascada 1.6 Turbo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nem csak műszaki alapjait, formavilágát is az Astra–Insignia korszakban vetették papírra. Annak ellenére, hogy a kompakt Opel már túllépett ezen a fazonon, a céges slágermodell pedig hamarosan megteszi ezt, még mindig attraktív a dizájn, hunyorítás nélkül is összevethető a kifutóban lévő Mercedes E-osztály kabrióval. Lágy ívei ellensúlyozzák térbeli kiterjedését, centiben mérve és szemre is óriási. A magas övvonal miatt a kabriókra jellemző védtelenség érzése fel sem merül a bent ülőkben.

Éppen annyira nyúlik hátra a szélvédőkeret, hogy ne ártson a kabriózás hangulatának. A tetőnyitó az elektromos kézifék kapcsolója mellé került
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Kissé túlságosan is bunkerszerű a hangulat, kilátni sem könnyű a vezetőülésből, a kettéosztott A-oszlop átlósan előre sokat takar, hátrafelé pedig a magas far, illetve csukott tetőnél a csíkszerű hátsó ablak miatt nehéz a manőverezés. Cserében B-oszlop egyáltalán nincs, így könnyű oldalra nézni még felhúzott ablakokkal is. Jó az üléspozíció, szépek a lyuggatott, de nem szellőztetett bőrülések, ideális szögben áll a nagy sportkormány. Régi külsejéhez passzol a még „sokgombos” műszerfal. Ma már csak átlagos az anyaghasználat, amin a jó minőségű bőrözés segít. A vaskos karosszéria ellenére tágas a hely, a hátsó ülések nem reménytelenek, de ide inkább csak gyerekeket ültetnénk.

17 másodperc alatt nyílik ki és 19 másodperc alatt csukódik be a vászontető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Kabriózni jó mulatság a Cascadával, megvan benne a szabadságérzet, és nagyobb tempónál szélfogó nélkül sem huzatos. A sebességgel arányosan durvul el a légmozgás, de amíg nem csap az arcunkba a szél, elviselhető, inkább a zajszint kezd zavaróvá válni. Érdemes magunkkal vinni valakit, hogy a jobb oldali biztonsági öv csatját se rángassa a menetszél. Szegény övnek egy kicsit mozgalmas az élete, minden indulásnál előretolja egy szerkezet; néha rá is un erre, és akkor is elfeledkezik róla, ha éppen ül ott valaki.

Borulásnál a hátsó fejtámlák mögül kiugró bukócső védi az utasokat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A Foxconn jóvoltából lesz valóság a Byton villanyautója

A megszűnés széléről táncol vissza a Byton startup, amely a villanyautó-piacra belépni szándékozó tajvani Foxconn-nak köszönheti a megmenekülést – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.