Szögletes SUV lesz a Bigster névre hallgató csúcsmodell

A hétszemélyes utasteret kínáló szabadidő-autóra azonban még éveket kell majd várnunk.

null

Négy év múlva dobja majd piacra a Dacia azt az autót, amelyet most Bigster tanulmányként megismerhettünk a Renault cégcsoport jövőjét ismertető rendezvényen. Ez lesz a közös irányítás alatt működő Dacia-Lada konszern csúcsmodellje, amelyet majd Lada Nivaként is megvásárolhatunk, és Daciaként is várhatóan két karosszériával – 5 személyes rövid és 7 személyes nyújtott tengelytávolságú modell – kínálják majd.

Ezt a látványt egy ideig még csak videón szemlélhetjük
Fotó: YouTube

A Bigster utóbbi, azaz a családi autó kivitel előzetese. A forma meglepően szögletes, talán nem meglepő módon a hasonló stílusban készülő Volvók formai jegyeit lehet felfedezni, az oldalfalon ott látjuk az XC40-es felfelé forduló övvonalát, hátulról nézve az előző generációs XC90-est lehet belelátni a Bigsterbe, a Dacia aktuális Y alakú fénymotívuma is emlékeztet a svédek által Thor kalapácsaként emlegetett menetfényre. A 4,6+ méteres karosszéria hétszemélyes utasteret rejt, a rövidebb felépítmény csak két üléssort kap.

A teljes cikket ITT érheti el.

Lefedettség – Egy dízel Dacia szabadidő-autó tesztje

Karrerje utolsó szakaszához ért a Dacia Duster első nemzedéke, az új generáció piaci startja 2018-ban kezdődik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kifutó nemzedéket elhanyagolnák, ugyanis ez a modell a Dacia történetének első, duplakuplungos váltóval is elérhető típusa.

A konfigurációs lehetőségek terén kötött a vevő keze, az EDC erőátvitel kizárólag az 1,5-ös dCi izmosabb, 109 lóerős verziójával és fronthajtással párosítható. A 4×4-es hajtás hiánya annyiban hátrány lehet, hogy célszerűsége és komoly hasmagassága (205 mm) miatt a Duster terepjárásra is alkalmas, ebben az összeállításban viszont értelemszerűen nem ez dominál.

Az 5,2 literes tesztátlag a sok városi használat fényében elismerésre méltó, a hatótáv néhány országúti szakasz beiktatásával eléri az 1000 kilométert. Merthogy városon kívüli laza tempónál 4,0 literrel simán beéri a Duster, étvágya inkább autópályán no meg a komoly légellenállás miatt. A váltót egyébként nem érheti kritika, jó ütemben, ideális tartományban kapcsol, érzéssel adagolja a motorféket, ugyanakkor a legtöbb duplakuplungos erőátvitelhez hasonlóan az irányváltások (pl. R-ből D-be) itt sem gyorsak.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.