Lefedettség – Egy dízel Dacia szabadidő-autó tesztje
Karrerje utolsó szakaszához ért a Dacia Duster első nemzedéke, az új generáció piaci startja 2018-ban kezdődik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kifutó nemzedéket elhanyagolnák, ugyanis ez a modell a Dacia történetének első, duplakuplungos váltóval is elérhető típusa.
A konfigurációs lehetőségek terén kötött a vevő keze, az EDC erőátvitel kizárólag az 1,5-ös dCi izmosabb, 109 lóerős verziójával és fronthajtással párosítható. A 4×4-es hajtás hiánya annyiban hátrány lehet, hogy célszerűsége és komoly hasmagassága (205 mm) miatt a Duster terepjárásra is alkalmas, ebben az összeállításban viszont értelemszerűen nem ez dominál.
Az 5,2 literes tesztátlag a sok városi használat fényében elismerésre méltó, a hatótáv néhány országúti szakasz beiktatásával eléri az 1000 kilométert. Merthogy városon kívüli laza tempónál 4,0 literrel simán beéri a Duster, étvágya inkább autópályán no meg a komoly légellenállás miatt. A váltót egyébként nem érheti kritika, jó ütemben, ideális tartományban kapcsol, érzéssel adagolja a motorféket, ugyanakkor a legtöbb duplakuplungos erőátvitelhez hasonlóan az irányváltások (pl. R-ből D-be) itt sem gyorsak.
Tovább