Fél lábbal is… – Városi autó teszt

Nem csak városba ideális választás a CVT-váltós Suzuki.

null

A 90-es években a ritkaságnak számító automata Suzuki Swiftek leváltották a félautomata, Hycomat váltós Trabantokat, majd ahogy egyre jobban elterjedtek a kuplung nélküli modellek, úgy vált úri huncutságból egyszerű kényelmi extrává a hidraulikus, a duplakuplungos vagy a CVT-váltó. A Japánból érkező Suzuki Swifthez utóbbi elérhető, mert hazájában nagyon kedvelik a fokozatmentes rendszert.

Suzuki Swift 1.2 CVT
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A nagyszerű, 90 lóerős 1,2-es szívómotorhoz annak ellenére illik a szerkezet, hogy működési elvéből adódóan hajlamos hosszasan pörgetni, ezt azonban jól viseli az erőkifejtésre a teljes hasznos fordulatszám-tartományban képes benzines.

Hangja még 5000-es fordulaton is egészséges marad, japánosan sportosan szól, és autópályán, négy személlyel terhelve sem veszít a lendületéből.

A CVT használatát megkeserítő nyúlósság nem érinti a Swiftet, minden különösebb szakértelem nélkül, kényelmesen vezethető. Amint tudja, a lehető legalacsonyabb értékre ejti vissza a fordulatot.

Nehezen láthatók a lámpák a hosszú tető miatt
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A gyári adatok szerint csupán 0,3 literes a fogyasztáskülönbség, ami elsősorban a 60 kilós súlytöbbletnek köszönhető. A tesztprogram során ugyan 0,7 liternyi lett az eltérés az ötfokozatú kézi váltós tesztautóhoz képest, ennyi azonban a különböző forgalmi helyzetekből is összejön. Országúti autózás során akár 4,8 literes átlag is elérhető.

Életrevaló, praktikus és szerethető kisautó az új Swift
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A négy személynek kifejezetten tágas és praktikus kisautó tömege még az extrákkal együtt sem több 925 kilónál, ami nemcsak gyorsításnál, hanem lassításnál is jól jön.

Egyetlen komolyabb gyengéje a feszes futóműve, mellyel sima úton nagy kanyarsebességre képes, rossz burkolaton azonban rázóssá válik.

Ennél könnyebb elfogadni japánosan műanyagos utasterét és a dugóban araszolást megkönnyítő CVT váltós kivitel 4 350 000 Ft-os alapárát.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Fejben dől el – robotváltós Suzuki teszt

A Thaiföldről importált Celeriót az elérhető legdrágább extrával, a robotizált váltóval teszteltük – írja az automotor.hu.

Hol vannak már azok az idők, amikor a Suzukinál olcsón lehetett rátermett kisautóhoz jutni? A Celerio bevezetésével a hazai vevők visszakaptak valamit az első esztergomi Suzuki Swiftből. Bár az Alto utódja Thaiföldről jön, mindenben jó, amiért az „A mi autónkat” szeretni lehetett. Mivel nem itthon készül, az extrák csomagban jönnek, pontosabban egy jól összeállított csomagban (GL), plusz pénzt fizetni a metálfényezésen kívül az automatikus váltóért lehet: 300 ezer Ft az ára a bal lábunk pihentetésének.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.