Telekjáró, avagy egy összkerékhajtású városi mini

Összkerékhajtással még praktikusabb a japán márka retrós városi minije!

null

Kisautók tervezésében nemcsak az olaszok, hanem a japánok is otthon vannak. A jellemzően belpiacra gyártott „kei carok” közül néhány eljutott Európába is, ahol praktikus felépítésükkel, jó motorjaikkal, tartós mechanikájukkal és kedvező árukkal sok rajongót szereztek. A Suzuki úgy döntött, izgalmas dizájnnal pörgeti fel a keresletet autói iránt, ami nem hatásvadász formákat, hanem egyéni karaktereket eredményezett. Így született a piac egyik legjobb városi minije, az új Ignis is, amely korábbi Suzukik formai elemeiből merít, és szabadidő-autós stílussal szolgálja ki a mai vevők igényeit.

Suzuki Ignis 1.2 4WD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Motorból csak egy, váltóból és hajtásképletből azonban kettő szerepel az árlistán. Az elsőkerékhajtású alapmodell után az összkerekes változatot teszteltük. A 60 kilós súlytöbblet mellett a torziós helyett merevhidas hátsó felfüggesztésben különbözik a két kivitel, ami minimális kompromisszumot jelent a mindennapi használhatóságban.

Mivel így is 900 kg alatt van a tömege, az 1,2 literes, 90 lóerős szívómotor továbbra is élénken mozgatja a kis karosszériát, sztrádatempó alatt

– ahol a legkiegyensúlyozottabb – még motorhang is alig hallható, a gördülési zaj sem erősebb.

Az izgalmas belső színek és formák ellensúlyozzák a kemény műanyagokat, különleges a drágábbik klímakonzol, alatta találhatók a terepfunkciók gombjaI
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

130 km/órás tempónál azonban már fogyni kezd az ereje, és a hangja is felerősödik, ezen segítene egy hatodik fokozat, de alapvetően városi, országúti közlekedésre szánták. Kissé billegős, puha rugózása ellenére is erősen kapaszkodik az úthoz, a négy sarkán optikailag túllógó kerekekkel miniautós mércével elképesztő kanyarsebességre képes. Bármilyen irányú sodródás nélkül követi a kanyar ívét.

Használható méretű a raktér, a 4WD-hajtás miatt nincs pótkerék
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bár eredetileg aszfaltra termett, földúton is megállja a helyét. Kényelmesen rugózza ki az egyenetlenségeket, rövid túlnyúlásai pedig a Vitaráénál is jobb terepszögekhez segítik. Cserében az úthibákon és fekvőrendőrökön kissé zötyögősen viselkedik a hátsó merevhíd, ez azonban nem rondít bele az élménybe. Bár összkerékhajtási rendszere egyszerűbb a Vitaráénál, ha nem sárdagasztásra használjuk, csak nehezen megközelíthető hétvégi telekre, vagy télen a behavazott emelkedő tetejére szeretnénk eljutni vele, a funkcióját ellátja.

Szélesen terpeszt az Ignis, nagy a hátsó ablak és az ablaktörlő is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Napi használat közben gyakorlatilag észrevétlen marad az autó extra tudása, ugyanazt a kívül kicsi, belül extrémen tágas és praktikus, könnyen kezelhető, bájos Suzukit kapjuk, mellyel különösebb odafigyelés nélkül is 5,5 liter/100 km-es átlagfogyasztással járhatunk. Tesztünk során a gyárilag megadott 0,4 literes különbség helyett csupán 0,3 literes többletet mértünk.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.