A Jaguar/Land Rover konszern nemrég közölte a jövővel kapcsolatos terveit, miszerint, 2025-től már csak villanyautókat gyártana a Jaguar márka, a Land Rover/Range Rover pedig 2039-ben szabadul meg a belső égésű motoroktól.
A Jaguar/Land Rover konszern nemrég közölte a jövővel kapcsolatos terveit, miszerint, 2025-től már csak villanyautókat gyártana a Jaguar márka, a Land Rover/Range Rover pedig 2039-ben szabadul meg a belső égésű motoroktól.
Azonban egy aprócska dolog még hiányzik ennek a tervnek a végrehajtásához, mégpedig egy megfelelő villanyautó-alap, amelyre felépítheti autóit a Jaguar márka.
Készek arra, hogy kifejlesszék a saját technikájukat, de mivel a márka terveiben évi legfeljebb 100 000 darabos értékesítés szerepel, a méretgazdaságosság okán észszerűbb lenne nekik társulni egy partnerhez.
Jelenleg is több szereplővel folynak a tárgyalások, Thierry Bolloré szerint a legfontosabb szempont, hogy a Jaguarok egyedi megjelenését meg tudják őrizni, ami egy normál autótól eltérő arányokat jelent. Arra is fel vannak készülve, hogy házon belül kell elkészíteniük az új padlólemezt, ebben az esetben a fajlagosan magasabb költségek miatt az egész márkát feljebb pozicionálják.
Közben tovább folytatják az MLA nevű Modular Longitudinal Architecture nevű műszaki alap fejlesztését, amelyet a Land Rover és Range Rover márka típusai számára készítenek, annál évi 400 000 autóra állítják be a megtérülési költségszintet.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Ekkortól lesz elektromos márka a Jaguar
A brit karakter megőrzése mellett akarja végrehajtani a Jaguar és Land Rover márkák elektromos átállítását az elnök-vezérigazgató Thierry Bolloré, aki február közepén ismertette a Reimagine néven futó tervet. Amíg a Jaguar kínálatában 2025-től már csak elektromos autó (plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos lesz), és 2030-ra már helyi károsanyag-kibocsájtású modelleket fognak kínálni, addig a Land Rovernél úgy számolnak, hogy 2030-ban még a modellek 40%-ban lesz belső égésű motor (valószínűleg plug-in hibrid hajtás részeként). Komoly összeget fordítanak majd a tüzelőanyagcellás technológia fejlesztésére is, 12 hónapon belül megkezdik a tesztelését a technológiának Nagy-Britanniában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.