Szép dolog ez, mondhatom – német luxus SUV kupé teszt

Nem a praktikumával kíván hódítani az új kupé, bár a tesztelt hajtással e téren sem reménytelen a helyzet.

null

Noha szabadidős tevékenységek elvégzésére kitalált ez az autó, a gyakorlatban a lágyan ívelt tető miatt már közel sem olyan praktikus a befejezés, mint azt az SUV-któl megszokta az ember. Hatalmas méretű ötödik ajtón keresztül lehet hozzáférni a csomagtérhez, de bővítéskor, tehát nagy tárgyak – a gyártók által előszeretettel emlegetett sporteszközök – szállításakor már kevés lehet a tér. Egyébként nem a teljes raktér tárul a szemünk elé a csomagtérajtó felnyitása után, a padló alatt egy méretes rekesz rejtőzik. De akkor kinek lehet jó választás a GLC Coupé? Például a városi embereknek, akik nem szállítanak nagy tárgyakat, csak sok csomagot, és esetenként utasokat is.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Coupé
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A mai prémium autóbelsők egyik legszebb műszerfalát látja az ember a kényelmes első ülésben helyet foglalva, elegáns a hatalmas méretű fabetét, otthonos a hangulat. A nappali falán lógó óriástévétől azért elmarad a középső kijelző, bár valami hasonló hatást akartak elérni a „lebegő” kialakítással. Nem érintőképernyőről van szó, nyújtózkodni kell, hogy elérjük, cserében van távirányító az első ülések között. Ezt csavarhatjuk, nyomkodhatjuk, simogathatjuk a kezeléshez, a hangvezérlés magyar nyelven nem elérhető.

Ennél látványosabb belsőt is választhatunk, nemcsak a fekete-fehér kombináció lehet a meghatározó
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A szélvédő és az oldalablakok alatt körbefutó perem azt az érzést kelti az utasban, hogy körbeöleli az autó, ami különösen a második sorban már-már nyomasztó, hiszen itt előrefelé alig lehet kilátni a fejtámlák miatt, és az oldalablakok is parányiak. A hátsó ablaktörlőt már lespórolták, a légáram csak országúti tempónál és afelett képes szárazon tartani az ablakot. Annyiból is érdekes még a megjelenés, hogy nem elöl, hanem hátul kaptak a lámpák szemöldököt, két apró krómcsík formájában. A széles és lapos hátsó lámpák fénye sötétben látványos, a szintén LED-es technológiát használó fényszórók is jól világítanak.

Finom a 2,2-es dízel, nem fogyaszt sokat. Az 500 liter egy része a padló alatt található
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 2,2 literes dízelmotor ugyan nemsokára búcsúzik, hiszen már bemutatkozott 1,95 literes utódja, de nem az utolsókat rúgja: azzal szemben ugyanis finoman áll meg és indul újra, nem rántja meg az egész karosszériát. A SUV négyhengeres dízel motorja szó nélkül teszi a dolgát, a kilencfokozatú automata észrevétlenül kapcsolgatja a fokozatokat, nagyon jó kombinációt alkot a kettő. A nagy homlokfelület és a magas tömeg mellett a fogyasztás is elfogadható. Prémium-divattermékről lévén szó az árakat sem lehet racionálisan megítélni.

Csak álca a látványos légbeömlők jó része a kocsi orrán
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A normál, tehát kombis befejezésű GLC-hez képest bő 1,4 millió a szebb Coupé karosszéria felára, a tesztautó esetén még nagyjából a vételár felét az extrákra költötték, így 20 millió feletti összeg szerepel az árcédulán. Nem kevés ez a pénz, de még mindig kb. 4 millióval beljebb vagyunk, mintha azonos motorral az eggyel nagyobb GLE Coupét választottuk volna. A 220 d jelzésű dízel egyébként alig 57 150 Ft-tal drágább a 211 lóerős benzines alapmotornál, ennyit mindenképpen megér.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Harapós kismacska – A brit luxus SUV

Feltűnő jelenség a Jaguar új kompakt szabadidő-autója. De mi a helyzet a tudásával? Az Autó-Motor cikkéből kiderül.

Optikai csalódásnak vagyunk az áldozatai az E-Pace esetében, no nem arról van szó, hogy ronda lenne a britek első kompakt szabadidő-autója, csak sokkal nagyobb annál, ahogy azt a sajtófotók alapján gondolná az ember. Az egésznek a kulcsa a gömbölyű vonalvezetésben keresendő, a hatalmas íveknek és a nagyméretű fényszóróknak köszönhetően játékautós a megjelenés, miközben igenis egy komoly géppel van dogunk.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.