időjárás 1°C Aranka 2023. február 8.
logo

A németek is megkezdik a tüzelőanyag-cellás technológia közúti tesztelését

Forrás: Autó-Motor
2021.06.17. 13:04
borítókép

A hathengeres modellek tudását ígérik a 374 lóerős csúcsteljesítményű villanymotoros szabadidő-autónak.

A BMW X5-ös karosszériájába építve kezdi meg a Toyotával közösen fejlesztett tüzelőanyag-cellás technológia közúti tesztelését a BMW. A németek a japánok által gyártott 170 LE teljesítményű tüzelőanyag-cellát veszik át, de a saját pufferakkumulátort és 374 lóerő csúcsteljesítményű hajtómotort használnak.

A BMW is megkezdi a tüzelőanyag-cellás technológia közúti tesztelését
Fotó: Flickr

Hatótávolságot nem közöltek, csak annyit, hogy két tartályban összesen hat kilogramm hidrogént tud magával vinni az autó 700 bar-os nyomáson, a tankolás folyamata három-négy percet vesz igénybe. A BMW egyébként 2022 végén kezdi meg kis szériában az i Hydrogen NEXT nevű tüzelőanyag-cellás típusának sorozatgyártását, abban használják majd a most tesztelt technikát.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Még több pénzt költhetnek extrákra az AMG GT 4 doort vásárlók

A modellfrissítésnél a leginkább az elérhető extrák és különleges változatok számát növelték, az igazi nagy durranásra még várni kell egy keveset.

Még több pénzt költhetnek majd el extra felszerelésekre a Mercedes-AMG GT 4 door kupé vásárlói, a gyári megfogalmazás szerint az eddiginél nagyobb teret biztosítanak az egyedi jármű kialakításához.

Több könnyűfém felni, több karosszériaszín és több belső hangulat közül lehet választani, a motorkínálatban – még – nincs változás, tehát a 800 lóerőt meghaladó rendszerteljesítményű plug-in hibrid modellre várni kell egy keveset. Addig a hathengeres modellekhez felár ellenében kérhető a nyolchengeresek megjelenése, beleértve a pirosra festett féknyergeket.

Tovább...