A legerősebb, szívó V8-as hajtja az új sportautót

2022 nyarán kerül a kereskedésekbe a Corvette Z06-os, amely a maximális vezetési élményre vágyó vásárlóknak készül.

null

A far-középmotoros felépítésre váltással a Corvette menetdinamikai tulajdonságai minden korábbinál közelebb kerültek egy versenyautóhoz, most pedig az utolsó fél lépés távolságot is megtették a mérnökök a Z06-os modell piacra dobásával. Alapvetően arra a célra készült ez a gép, hogy pályanapokon maximális vezetési élményt nyújtson, de azért arra is odafigyeltek, hogy közúton is magával ragadó legyen az élmény — olvasható az Autó-Motor cikkében.

 

A fejlesztők azt kapták feladatul, hogy szárnyalják túl az előd Z06-ost, amelyben 6,2 literes, kompresszoros feltöltésű V8-as dolgozott 650 lóerővel.
 

Annak érdekében, hogy ezt a maximális vezetési élményt nyújtó szívó V8-assal felülmúlják, teljesen új erőforrást készítettek. Az LT6-os kódnéven szereplő blokk lökettérfogata mindössze 5,5 liter, a rövidebb hajtókarokkal tudták maximalizálni a fordulatszámot – a 670 lóerőt 8400/perces fordulaton tudja a blokk, a maximális nyomaték 623 Nm 6300/percnél, a leszabályozási fordulat 8600/perc! A small block V8-asból csak a 111,76 mm-es furat-távolságot tartották meg, hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely van hengerenként négy szeleppel – dupla szeleprugókat használnak a biztonság kedvéért –, a szívószelepek átmérője 42 mm, a kipufogószelepeké 35 mm. Kovácsolt alumínium dugattyúkat és kovácsolt titánium hajtókarokat használnak, hengersoronként egy-egy 87 mm átmérőjű szívósort építettek be, sokat dolgoztak a rozsdamentes acélból készített kipufogórendszeren, a hang ugyanis nagyon szempont volt a fejlesztésnél.


A teljes cikk elérhető ITT.

Borítókép: Autó-Motor/Youtube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.