Dízel-elektromos hibrid hajtású járművel hódítanák meg a Dakar-ralit

2022-es sivatagi versenyen egy 1080 lóerős rendszerteljesítményű dízel-elektromos hibrid hajtással rendelkező teherautót indítanak.

null

A Hino 600-as teherautó-sorozat alapján építették meg a Toyota konszernhez tartozó haszonjármű-márka mérnökei a 2022-es Dakaron induló versenyautójukat, amelynél a legnagyobb változást a dízel-elektromos hibrid hajtás jelenti — olvasható az Autó-Motor cikkében. 
 

 A 8,9 literes dízelmotor önmagában 800 lóerőt és 2295 Nm-t teljesít, ehhez jön még hozzá a 280 lóerős teljesítményű villanymotor — utóbbi nyomatékát nem árulták el —, a rendszerteljesítmény 1080 lóerő.

A váltó hatfokozatú automatikus, az állandó összkerékhajtásban a központi differenciálmű zárható, terepfokozat is van. A karosszériát alumíniumból és üvegszálas műanyagból készítik, a saját tömeg így is 8,6 tonna — ebben már benne van a teljesen megtankolt, 800 liter gázolajat tartalmazó üzemanyagtartály is. 

 

A Hino legutóbb a 2020-as Dakaron indult, akkor a tíz kamion közül utolsó helyen futottak be a célba.

Az eredeti cikk ITT olvasható.

Borítókép: A Hino márka dízel-elektromos hibrid hajtással rendelkező teherautója (Fotó: Youtube.com/Hinoteamsugawara)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.