Aki megnézi, hogyan terveznek autót a Volkswagen cseh leányvállalatánál, joggal teszi fel a kérdést, mások miért nem ugyanígy csinálják? Mivel nem vagyunk egyformák, nem tetszhet mindenkinek ugyanaz, arról viszont meg vagyunk győződve, hogy aki racionálisan választ, a Fabia negyedik generációjával is maradéktalanul elégedett lesz – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ami a formatervet illeti, egy klasszikus evolúciót láthatunk, az új modellt erős szálak fűzik az 1999-ben debütált elsőhöz. A jelenlegi vetélytársakhoz viszonyítva konzervatív, mégis minden eddiginél látványosabb a részben vagy felárért teljesen LED-es lámpákkal és bátor törésvonalakkal feldobott, arányos forma, amely komolysága mellett megőrzött kisautós karakterével ügyesen leplezi, hogy már olyan nagyra nőtt, mint a két évtizeddel ezelőtti kompaktok. Sőt, 2564 mm-es tengelytávjával 52 mm-t rálicitál az Octavia első generációjára!
A Škodánál már hagyomány, hogy centik és literek tekintetében felülmúlják a kategóriatársakat, az utastér helykínálatát és a csomagtartó 380 literes űrtartalmát tekintve is a jelenleg már az MQB A0 platformra épülő Fabia a legjobb a B szegmensben.
A típus kedvelői számára rossz hír, hogy kombit ezúttal nem terveznek, a magyarázat a szintén ezt a műszaki hátteret használó Kamiq és Scala megléte a kínálatban.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.