Minőségi ugrást ígérnek a népszerű autó új generációjának

A széria első bemutatóját 30 évvel követi az L generáció, amelynek két példányát nézhettük meg közelről.

null

Rüsselsheimben új informatikai rendszert vezettek be, ezen felül jelentős összeget költöttek a minőségbiztosítás javítására is, így azt állítják, hogy a hamarosan érkező L betűvel jelzett Opel Astra generáció a kategória legjobb minőségű autója lesz. Ehhez hozzájön a belső tér minőségérzetének javítása, no meg a megjelenés, amely egyszerre több régi autót is idéz – olvasható az autómotor.hu cikkében.

Fotó: Képernyőkép/Youtube

Ott van kezdetnek a Manta A által inspirált Vizor nevű orrpanel, a sárvédő-szélesítések a háromajtós Corsa A-ról lehetnek ismerősek, a hátsó ajtó sarkában látható fekete betét az E Kadett-et idézi, és ott vannak a 18 colos felnik, amelyek az 1978-ban piacra dobott Senator A/Monza A könnyűfém felnijeit hivatottak átemelni a modern korba – kiegészítve esztergált felülettek, felár ellenében színes aero-betétekkel. Utóbbiakon kívül még a külső tükörház lehet része a színcsomagnak, illetve karbon burkolat is elérhető. Az összkép sportos, igaz a kommunikációban egyelőre csak a GS Line és Ultimate modelleket ismerhetjük – ilyenek voltak a hazánkban járt előszériás példányok is -, az alapváltozat megjelenését a konfigurátor jóvoltából látott napvilágot.

A külsőnél radikálisabb a belső átalakulása, hiszen alapáron kapja a két darab 10 colos kijelzőt az Opel Astra L – az alapmodellnél külön-külön plexi alatt találhatóak ezek, míg a gazdagon felszerelt modelleknél a PurePanel Pro esetén egy közös üveglap jelenti a burkolatot. Szériában adják a vezetéknélküli Android Auto és Apple CarPlay okostelefon csatlakoztatási lehetőséget, a digitális légkondit – tessék megnyugodni, van dedikált klíma-panel fizikai kapcsolókkal –, az alapváltozat kivételével az AGR derékbarát vezetőülést. A csúcsmodellbe masszázsfunkciós, fűthető-szellőztethető első üléseket lehet kérni.

Noha a kiskategóriás szabadidő-autók piaci szegmense vette át a vezetést a magyar autópiacon, a kompakt modellek még jól tartják magukat a második helyen, leginkább a céges flották jóvoltából. Utóbbiaknak köszönhető, hogy választható dízelmotor is (130 LE), a cégek az alacsony CO2-kibocsájtást helyezik előtérbe, a benzinmotor (110-130 LE) mellett plug-in hibrid hajtás is választható lesz (180 LE), és pár hónappal a piaci rajtot követően érkezik majd a 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtás. December elején ismerhetjük majd meg a 30 centivel nyújtott kombit (a tengelytávolságot és a hátsó túlnyúlást is megnövelik), 2023-tól lesz választható az akkumulátoros-elektromos változat; hajtásláncok tekintetében az Astra L az első Opel, amely minden lehetőséget megad a választásra. A vételárat majd csak a forgalmazás előtti utolsó pillanatban árulják el, ugyanis a chiphiány miatt még nem lehet biztosan tudni, pontosan milyen műszaki tartalommal jön majd az autó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.