Nemrég ismertette stratégiáját a Mazda, és máris megkezdődött az ott felvázolt termékoffenzíva: a Los Angelesi Autószalonon bemutatkozott a kifejezetten észak-amerikai piac számára készített CX-50-es szabadidő-autó – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ez még az aktuális, keresztmotoros Skyactiv alapot használja, és mivel a karosszéria túl széles ahhoz, hogy a hirosimai gyár szerelőszalagján elférjen a konstrukció, a Mazda és a Toyota közös alabamai üzemében fogják gyártani.
Pontos méretek helyett csak annyit mondanak, hogy nagyjából olyan hosszú a CX-50, mint a CX-5-ös, de annál szélesebb és alacsonyabb, a hasmagassága viszont nagyobb. A terepképességek javítása érdekében nagyobb teherbírású összkerékhajtást (nagyobb átmérőjű tengelykapcsoló küldi hátra a nyomatékot) és elektronikus beavatkozókat kap a típus, igaz, a lejtmeneti fékszabályozást elhagyták, mert a mérnökök szerint a jobb pedálérzettel a vezető is képes lesz ugyanerre.