Tüzelőanyagcellás hajtású teherautóval készülnek a Dakar-ralira

Ennél a járműnél 400 km-es hatótávolságot céloztak meg, a nagy hatótávolságú modell egy hidrogén-feltöltéssel 800 km-t tud majd megtenni.

null

A francia Gaussin haszonjárművek számára fejleszt tüzelőanyagcellás hajtást, a 2022-es Dakaron debütál a versenyautójuk – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A francia Gaussin cég haszonjárművek számára fejleszt elektromos hajtásokat, a tüzelőanyagcellás rendszerük életképességét a 2022-es Dakaron induló versenyteherautójukkal bizonyítják. A Gaussin H2 Race Truck megjelenését a cég által tervezett közúti járművekkel együtt a Pininfarina műhely készítette el.

A Gaussin alapesetben akkumulátoros-elektromos hajtást kínál, amelynél tölthető vagy cserélhető az akkumulátor, ennél a járműnél 400 km-es hatótávolságot céloztak meg, a nagy hatótávolságú modell egy hidrogén-feltöltéssel (20 percig tart) 800 km-t tud majd megtenni. 

 

A H2 Race Truck esetén egy 82 kWh kapacitású akkumulátort táplál a tüzelőanyagcella, a tartályokban 80 kg hidrogén tud magával vinni a versenyteherautó, ami még terepen, versenytempóban – a szabályoknak megfelelően 140 km/órában korlátozott a csúcssebesség – 250 km megtételére elég. A kerekeket tengelyenként egy-egy, 408 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja.

Az eredeti cikk ITT olvasható.

Borítókép: Gaussin H2 Race Truck (Youtube.com/GAUSSINfrance)
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.