A 718 Cayman GT4 – és annak nyitott testvére, a 718 Boxster Spyder – eleve egy kihegyezett technikával rendelkező sportmodell, de az RS változat kedvéért tényleg elmentek a végsőkig a Porsche mérnökei – aminek meg is lett az eredménye a még álcázott autóval elért Nürburgring-köridő alapján – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Most már tudjuk a tényeket is, tehát a 4,0 literes szívómotor maximális fordulatszámát 9000/percre emelték, a maximális teljesítmény 420-ról 500 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték 420 helyett már 450 Nm.
Annak érdekében, hogy az égéstereken a lehető legtöbb levegő áramoljon keresztül, a hátsó oldalablakok helyére légbeömlők kerültek – ezzel rögtön a szívászajt is elvitték az utasok füle mellé –, az oldalfalon megtartották a hűtőlevegő-szellőzőnyílásokat. Egyedüli váltóként 7 fokozatú duplakuplungos váltót kínálnak, melynél rövidebbre vették az áttételeket, így a sima GT4-hez képest fél másodpercet levettek a 0-100 km/óra gyorsulás idejéből, ami 3,4 másodpercet jelent!
A csúcssebesség 315 km/óra. 35 kg-mal csökkentették a saját tömeget a GT4-eshez képest a karbon fokozott használatával, a hangszigetelés minimalizálásával, vékonyabb üvegek beépítésével. Az új aerodinamikai csomag része a rögzített hátsó szárny, a 30 mm-rel csökkentett hasmagasság és a tényleg működő diffúzor – mindezek összesen 25%-kal nagyobb leszorító-erőt eredményeznek.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: Porsche 718 Cayman GT4 RS (Fotó: Youtube.com/Autó-Motor)