A Magyar Suzuki 2 éves kihagyás után kerített sort arra, hogy élőszereplős sajtótájékoztató keretében ismertette pénzügyi eredményeit, ennek okát mindenki ismeri, és úgy fogalmazták meg: az elmúlt 3 évben több kihívással kellett szembenézni, mint az azt megelőző 28-ban. Koronavírus-járvány, a globális beszállítói hálózat akadozása (Szuezi csatornán keresztbefordult hajó), a munkaerőhiány, újabban az ukrajnai háború, energia-árrobbanás, Ft-árfolyam mozgás…
A Suzuki igyekezik tartani magát ahhoz, hogy évente kétszer ad ki új árlistát, de mivel még 3-4 hónapos távlatra se lehet előre látni a különféle folyamatokat, így lehet, hogy náluk is sűrűbb változások lesznek – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Csak középtávon számítanak a félvezetőhiány enyhülésére, így a 2022-re tervezett 147 000 darabos gyártás is változhat; ennél is többet el tudnának adni, jelentős mennyiségű megrendelést „görget” maga előtt a gyár. Típusújdonságként idén az S-Cross öntöltő hibrid változatával szolgálnak, a Vitarából ismert 1,5-ös szívómotort és robotizált kézi váltót használó rendszert kapja a nagyobb modell. A jövővel kapcsolatban annyit tudunk meg, hogy a Suzuki 2025-ben dobja piacra első villanyautóját Európában, ezt követően 2030-is az összes meglévő autójából készít ilyen változatot, és 2030-tól számol úgy, hogy jelentősen megugrik majd ezen modellek értékesítése.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Flickr)