Ahogy a Rolls-Royce se hajlandó a szabadidő-autó kategorizálás használatára a Cullinan típussal kapcsolatban, a Ferrari is ragaszkodik ahhoz, hogy a magas építésű Purosangue típusa nem SUV – bónuszként ugyanolyan, egymással szembe nyíló ajtókat kapott, mint a brit ellenfele – olvasható az Autó-Motor cikkében. A márka eddigi legpraktikusabb felépítésű autóját téves lenne családi autóként aposztrofálni, hiszen ahhoz túlságosan zegzugos a csomagtér, és a második sorban is két kagylóülést találunk csak közöttük magas könyöklővel, ami támladöntés után csak útban van.
Milyen autó valójában a Purosangue?
Ferraris viszonylatban nagy, hiszen ez a márka első, 4 teljes értékű ülőhelyet és 4 utastér-ajtót nyújtó típusa – a piacon azért léteznek nála nagyobb utastérrel csábító modellek.
A nagyságnak köszönhető egyébként, hogy sikerült 725 lóerőre (7750/perc) feltornázni a 6,5 literes V12-es szívómotor teljesítményét, a magas motortérben ugyanis elég hely van a módosított geometriájú szívósornak. Bónuszként alacsony fordulaton is sikerült nyomatékosabbá tenni az erőforrást, a 716 Nm-es maximum legalább 80%-a már 2100/perces fordulattól a vezető rendelkezésére áll, a leszabályozási fordulat 8250/perc.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Youtube/Ferrari)