Nem hozza a tervezett darabszámokat Kínában a villanymotoros S-osztály

Negyedével csökkentette az autó árát a cég.

null

Jelentős mértékben csökkentette a drága villanyautóinak árát a Mercedes-Benz Kínában, miután a várakozásoktól elmaradtak az értékesítések, pontos számok nincsenek, de a kiszivárgott információk szerint nem éri el a 100-at a havi EQS értékesítés. Az EQS 500-as esetén 1,19 millió jüanról (66 millió Ft) 956 ezer jüanra (53 millió Ft) vágták vissza az indulóárat, míg az EQE 500-asnál 528 ezer jüanról (29,2 millió Ft) 478 ezer jüanra (26,5 millió Ft) csökkent az ár. Mivel a Mercedes-Benz nem akarja magára haragítani azt a kevés vásárlót, akik még a régi magas áron vették az EQE és EQS szedánjukat, nekik különböző kedvezményeket kínál – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A Mercedes-Benz azzal magyarázza a lépést, hogy Kínában még fejlődik a villanyautó-piac, különösen az 1 millió jüan feletti árkategóriában – ez lélektani határ –, és ehhez igazodtak az új árazással. 

Elemzők szerint az is problémát jelent, hogy a Mercedes-Benz két villanyautója a kupés karosszériát kapott, a második sorban alacsony a fejtér, márpedig ebben az árkategóriában Kínában megszokott a sofőrös használat, azaz hátul utazik a tulajdonos – és ehhez egyszerűen nem elég tágas a 2 típus. A kínai villanyautó-piacot a helyi márkák uralják (80%+), amíg a Mercedes-Benz 2022 első félévében 8800 villanyautót értékesített Kínában (ebben az EQA, EQB és EQC is benne van), addig a BYD csak október hónapban 220 ezer akkumulátoros-elektromos autót adott el.

Muszáj megemlíteni, hogy a Tesla október végén 9%-kal csökkentette a helyi gyártású villanyautók árát Kínában, mert az ő eladásai is elmaradtak a várakozástól.

Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.