időjárás 9°C Amália 2022. október 7.
logo

Két szabadidő-autó összehasonlítása

Forrás: Autó-Motor
2022.08.09. 18:22
borítókép

A BMW-re jellemző sportosságot, nagyvonalúságot és profizmust testesíti meg a bajorok két eltérő filozófia szerint tervezett szabadidő-autója.

Az első, 1999-es X5-össel a BMW új korszakba lépett, jól ismert filozófiáját egy alapjaiban új közegben kamatoztatva fogott hozzá vevőkörének bővítéséhez. Jelenleg 7 különböző SUV szerepel a márka kínálatában, és a cikkünkben szereplő X3-as, illetve X4-es már túl is nőtt a forradalmi ősön! Az eltelt bő 20 év alatt a bajorok folyamatosan csiszolgatták a limuzinokéval összehasonlítható vezethetőséget, illetve azt a szükségesnél többet nyújtó csomagot, amiért a vásárlók világszerte lelkesednek. Ráadásként a kínálatban mindenki megtalálja a számára leginkább megfelelő összeállítást – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Mindenes erőgép
A 2003-ban debütált X3-as jelenleg a 3. generációjánál tart, az aktuális, G01-es modell 2017 szeptemberében állt a nagyközönség elé a Frankfurti Autószalonon, frissített változata 2021 júniusában jelent meg. Kívül-belül megújult, de továbbra is az arany középutat jelenti a BMW SAV, vagyis Sports Activity Vehicle kínálatában. A hosszmotoros X3-as mindent tud, amire a célközönség vágyik, a formatervéhez illeszkedő méretes vesék tekintélyt parancsolók, robusztus kisugárzása van, és akár a menettulajdonságait, akár a szolgáltatásait nézzük, az aktuális széria vitán felül kimeríti a prémiumautó fogalmát. Amiért nemcsak tisztelni, hanem szeretni is lehet, az a németesen racionális megvalósítás. Külső méretei ugyan nagyok, de a 4 942 400 Ft-os M modell kiegészítőivel sem számít hivalkodónak. Utastere tágas, legfeljebb a hátsó lábtér méretét érheti kritika, a családi használatra is alkalmas csomagtartónak és az odabent található tárolórekeszeknek köszönhetően egyértelműen praktikus a felépítése.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: BMW X3 xDrive30d és X4 M Competition (Fotó: Autó-Motor/Stefler Balázs)