– Hogyan kezdődött a Sixay-történet?
– Hogyan kezdődött a Sixay-történet?
– Először egyetemistaként bécsi és kölni kiállításokon láttam tömörfából, természetes felületkezeléssel, lakkozás nélkül készített egyedi bútorokat, és azonnal beleszerettem ebbe a világba. 1994-ben végeztem a Soproni Faipari Egyetemen, de akkoriban a hazai bútoripar mérföldekkel el volt maradva ettől. Bécsben kezdtem dolgozni, hogy tanuljak, tapasztalatot szerezzek. Itt hozzászoktam a kiváló minőséghez, megfogott a magas színvonal, az igényesség, és a környezetre való odafigyelés kultúrája.
Szerettem Bécsben dolgozni, de egy idő után már jobban izgatott a saját márka építése. Sajnos elég nyilvánvaló volt, hogy erre a minőségre itthon nincs nagy fizetőképes kereslet, ezért kezdettől fogva külföldön kerestünk piacot. Bútoraink több mint 99 százaléka ma is külföldön talál gazdára, csak 2-3 komolyabb hazai megrendelésünk van évente.
– Vajon miért alakult úgy, hogy a hazai piacon nehéz minőségi bútorokkal boldogulni?
– A keleti blokk a bútorkultúra területén is meglehetősen lemaradt Nyugat-Európától. Ma már vannak komoly hazai cégek, és bérgyártás keretein belül jó minőségű bútorokat készítenek külföldi cégeknek, amelyeket azután német vagy osztrák bútorként értékesítenek. Mi is ilyen hazai partnerekkel dolgozunk együtt, de ők magyar szellemi terméket állítanak elő, így a hazai kézművesség jó hírét terjesztik a világban. Fő piacainkon, a német és svájci piacon sem számítunk olcsó gyártónak, de nem is az árainkkal, hanem a kiváló minőségű és időtálló formavilágú bútorokkal igyekszünk vevőket és rajongókat szerezni.
– Rendszeres kiállítók a Kölni Nemzetközi Bútorkiállításon, és már több szakmai díjat kaptak. Melyikre a legbüszkébbek?
– Talán a 2017-es German Design Award volt a legrangosabb. De nagyon büszkék vagyunk a 10. jubileumi Design Management Díjra is.
– Az utóbbi időben gyakran beszélünk a természeti környezet megóvásáról. Ez nyomós érv a vásárolók számára?
– Egyre több ember számára fontos, de azért a bútoripar is sokszor megvezeti a vásárlókat. A marketingkommunikáció többnyire sokkal „zöldebb”, mint maga a termék, illetve annak előállítása. De határozottan létezik egy tudatos és értő vevőkör, akik átlátnak ezen, és nemcsak felismerik a valóban minőségi és ökologikus termékeket, hanem hajlandók egy kicsit többet is fizetni értük. Értékrend kérdése. Szerintem, ha valaki tartós, időtálló, sokáig használható, jó minőségű dolgokba fekteti a pénzét, sokkal jobban védi a Földet, mint például egy 3 évenként lecserélt, 400 lóerős, zöld rendszámos autóval.
A teljes interjú ITT olvasható el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.