A magyar XIXO szénsavas ital termékcsalád három tagját is két csillaggal tüntette ki a brüsszeli International Taste Institute - írta meg online felületén a Mindmegette magazin.
A minősítésre a világ minden részéről beérkezett több ezer termék közül díjazta a 200 tagú, séfekből és sommelier-kből álló zsűri a XIXO gyömbér, tonic és cola ízeket.
A 2005-ben alapított International Taste Institute feladata, hogy értékelje és minősítse a világ élelmiszeripari termékeit nemzetközi hírű és elismertségű gasztronómia szakemberek segítségével. Az International Taste Award tulajdonképpen a készen kapható ételek és italok Michelin-csillaga, hiszen itt is egy, kettő vagy három csillaggal ismerik el a legjobbakat.
A díj komolyságát jól jelzi, hogy a zsűri tagjai összesen 86 Michelin-csillaggal büszkélkedhetnek, és helyet kaptak a döntőtestületben Bocuse d’Or győztesek is. A szakmai bírálók között magyar szakemberek is vannak: Fabók Mihály és Kozma Kálmán sommelier-k képviselik a magyar gasztronómiai kultúrát.
A XIXO márka már eddig is a megújulásról és a trendérzékenységéről volt híres, folyamatosan dolgoznak termékfejlesztőink a minőségi alapanyagokból készülő harmonikus receptúrákon. Az International Taste Award két csillagos minősítése a leghitelesebb független elismerése termékeinknek. Ráadásul nem egy, hanem rögtön három ízünket, a cola, ginger ale és tonic szénsavas italainkat díjazták két csillaggal, így tulajdonképpen az egész termékcsalád prémium minőségét jelzi a kiváló ízekért járó díj
– mondta el Vecsei Márton, a XIXO márkavezetője.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Vajda János)